کد خبر: 1216284
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
طبق آنچه مقامات کنونی و سابق آمریکا گفتند به‌رغم آنکه ایالات متحده به دنبال آتش‌بس در غزه است، اما دولت جو بایدن آماده ارسال بمب‌ها و سایر تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌شود.

جوان آنلاین: این مقامات گفتند که تحویل تسلیحات پیشنهادی شامل تقریبا هزار بمب ام‌کی-۸۲، مهمات حمله مستقیم مشترک کی‌ام‌یو-۵۷۲ که به هدایت دقیق بمب‌ها کمک می‌کند و فیوز بمب اف‌ام‌یو-۱۳۹ است.

به گزارش ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از این مقامات نوشت ارزش این تسلیحات میلیون‌ها دلار تخمین زده می‌شود. البته تحویل پیشنهادی تسلیحات همچنان به طور داخلی توسط دولت در حال بررسی است و شاید جزئیات این پیشنهاد پیش از آنکه دولت بایدن رهبرات کمیته کنگره را بابت تصویب آن مطلع کند، تغییر یابد.

این برنامه پیشنهادی مبنی بر ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی همزمان با حمله زمینی احتمالی این رژیم به شهر رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، مطرح شده است.

کاخ سفید سوالاتی را به وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا ارجاع داد که هر ۲ وزارتخانه از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و دفتر نخست‌وزیری این رژیم نیز در این زمینه پاسخگو نشدند و ارتش رژیم صهیونیستی سوالات را به وزارت جنگ ارجاع داد.

ارزیابی انتقال تسلیحات پیشنهادی که توسط سفارت آمریکا در بیت‌المقدس تهیه و توسط وال استریت ژورنال مشاهده شده است، نشان می‌دهد که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار «دستیابی سریع به این اقلام برای دفاع اسرائیل در برابر تهدیدات مداوم منطقه‌ای» شده است.

در این ارزیابی آمده است که هیچ نگرانی بالقوه حقوق بشری در مورد فروش این تسلیحات وجود ندارد و همچنین گفته شده است: «اسرائیل برای جلوگیری از نقض فاحش حقوق بشر و مسؤول دانستن نیروهای امنیتی که این حقوق را نقض می‌کنند، اقدامات مؤثری انجام می‌دهد».

یک مقام سابق آمریکایی گفت که این انتقال تسلیحات از طریق بودجه کمک‌های نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی تامین می‌شود. اکثر خریدهای تسلیحاتی تل‌آویو از واشنگتن از میلیاردها دلاری است که تل‌آویو از بودجه دولت آمریکا برای تقویت ارتش خود در سال دریافت می‌کند.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه همزمان با صد و سی‌ و سومین روز جنگ غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۸ هزار و ۷۷۵ شهید و مجروحان به ۶۸ هزار و۵۵۲ نفر رسیده‌ است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند: مهمات هدایت شونده دقیق به اسرائیل این امکان را می‌دهد که رهبران حماس را بهتر هدف قرار دهد و به طور بالقوه به مناطقی که نیروهای حماس در زیر زمین مستقر هستند حمله کند. در حالیکه بمب‌های MK-۸۲ دقت یکسانی ندارند، اسرائیل کیت‌هایی دارد که می‌تواند به آنها متصل شود و دقت آنها را بهبود بخشد. مقامات آمریکایی می‌گویند که اسرائیل از چنین بمب‌هایی در طول جنگ غزه استفاده کرده است.

برچسب ها: تل آویو ، امریکا ، تسلیحات
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار