کد خبر: 1216190
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
 آرمین بینا 
جوان آنلاین: تحقیقات درباره قتل سه زن که در جریان سه حادثه جداگانه در پایتخت به قتل رسیده‌اند، نشان می‌دهد آن‌ها شب حادثه برای گرفتن کادوی ولنتاین برنامه‌ریزی کرده بودند که قربانی اتفاق‌های خونین شدند. 
ساعت ۱۴ بعدازظهر چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه، صاحب تالار عروسی در یکی از خیابان‌های شرقی تهران با اداره پلیس تماس گرفت و از کشف جسد زن ناشناسی در تالارش خبر داد. 
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس به تالار عروسی در خیابان گلبرگ اعزام و در اتاقک نگهبانی با جسد زنی حدوداً ۴۰ ساله روبه‌رو شدند که با اصابت جسم سختی به سرش به قتل رسیده بود. 
بدین ترتیب مأموران با حفظ صحنه قتل، موضوع را به قاضی موسی رضازاده، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند و وی لحظاتی بعد همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل تحقیقات خود را آغاز کرد. 
 
 کارگر افغان 
صاحب تالار به مأموران گفت: «من تعدادی کارگر دارم، اما یکی از کارگرانم به نام بصیر شب‌ها در این اتاق می‌خوابد و بقیه کارگران هم به خانه‌هایشان می‌روند. ساعتی قبل هر چقدر با بصیر تماس گرفتم جواب نداد. نگران شدم و به تالار آمدم. هر چقدر او را صدا زدم جواب نداد و وقتی هم وارد اتاق محل استراحتش شدم جسد این زن را دیدم.»
مأموران در محل قتل میله آهنی خونینی پیدا کردند که مشخص شد بصیر با همان میله زن جوان را به قتل رسانده و پس از حادثه به محل نامعلومی گریخته است. بدین ترتیب همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای شناسایی مقتول و مشخص شدن علت اصلی مرگ، مرد افغان به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه ساعتی بعد مأموران او را در خانه خواهرش بازداشت کردند. 
 
 کادوی ولنتاین 
وی پس از دستگیری در بازجویی‌ها ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد به قتل اعتراف کرد و در ادعایی گفت: «مقتول زنی تنها و مدتی بود که با من ارتباط داشت و من هزینه زندگی‌اش را تأمین می‌کردم. در این مدت حدود ۷۰ میلیون تومان به او پول قرض دادم، اما بدهی‌اش را به من پرداخت نمی‌کرد. شب حادثه با او تماس گرفتم و گفتم برایش کادوی ولنتاین گرفته‌ام و او هم به تالار آمد. من از او خواستم بدهی‌اش را بدهد، اما دوباره بهانه آورد که عصبانی شدم و با میله آهنی چند ضربه به سر و دست و پایش زدم و او به قتل رسید. از ترس فرار کردم، می‌خواستم هرچه زودتر از ایران خارج شوم، به همین دلیل برای فرار به خانه خواهرم رفتم، اما مأموران پلیس به من امان ندادند.» 
تحقیقات از متهم ادامه دارد. 
 
 دومین قتل 
در‌حالی‌که تحقیقات درباره قتل زن ناشناس به دست مرد افغان ادامه داشت، دومین قتل را مأموران کلانتری نواب به بازپرس موسی رضازاده خبر دادند. تیم جنایی وقتی به محل حادثه رسیدند با جسد زن ۵۳ ساله‌ای به نام توران روبه‌رو شدند که روسری به دور گردنش پیچانده شده و به قتل رسیده بود. آثار زخم روی دست و سرقت النگو و گوشواره‌های مقتول و به هم ریختگی وسایل خانه حکایت از آن داشت زن میانسال با قاتل درگیر شده و در نهایت نیز به قتل رسیده است. 
زن همسایه که موضوع را به پلیس خبر داده بود، گفت: «نزدیک ظهر بود که شوهر توران با من تماس گرفت و گفت فرزندانم مدرسه هستند و همسرم هم به تلفنم جواب نمی‌دهد و نگران او هستم. او از من خواست به خانه‌شان بروم و خبری از همسرش بگیرم. هر چقدر در زدم کسی در را باز نکرد و وقتی در را هل دادم در باز شد و با جسد زن همسایه روبه‌رو شدم.»
تحقیقات میدانی مأموران نشان می‌داد مقتول از مدتی قبل با شوهرش که کارمند بانک است، اختلاف داشته، به‌طوری‌که همسایه‌ها همیشه صدای درگیری و مشاجره آن‌ها را می‌شنیدند. همچنین مشخص شد درگیری زن و شوهر آنقدر شدید بوده که آن‌ها یک‌بار از هم جدا شده و مدتی جدا از هم زندگی می‌کردند تا اینکه پس از میانجیگری بستگان به خاطر فرزندانشان دوباره با هم شروع به زندگی کرده‌اند. 
با به دست آمدن این اطلاعات، تیم جنایی شوهر مقتول را به عنوان مظنون بازداشت کرد. وی در ادعایی گفت: «امروز مثل همیشه به محل کارم رفتم و بعد از چند ساعت به همسرم زنگ زدم تا برای خرید ولنتاین به بیرون برویم، وقتی او جواب نداد، نگرانش شدم و احتمال دادم حالش بد شده باشد. از زن همسایه خواستم به خانه‌مان برود و از همسرم بخواهد با من تماس بگیرد. من با همسرم اختلاف داشتم، اما خبر ندارم که چه کسی او را به قتل رسانده است.» همزمان با ادامه تحقیقات از شوهر مقتول، بازپرس جنایی دستور داد دوربین‌های مداربسته محل حادثه بررسی شود تا مشخص شود چه کسی برای آخرین بار وارد خانه مقتول شده است. 
 
 قرار خونین ولنتاین 
سومین قتل هم ساعت ۲۴ شامگاه چهارشنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه از سوی مأموران کلانتری قائم به قاضی موسی رضازاده، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر داده شد. مأموران پلیس اعلام کردند داخل خودروی یک پراید سفیدرنگ، جسد خونین زن جوانی و پیکر نیمه‌جان مرد جوانی را کشف کرده‌اند که با ضربات متعدد چاقو یکی به قتل رسیده و دیگری زخمی و به بیمارستان منتقل شده است. 
با اعلام این خبر، بازپرس جنایی همراه چند تن از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شد. تیم جنایی داخل خودروی پراید زیر پل استخر نزدیک بزرگراه شهید بابایی با جسد خونین زن ۲۲ ساله‌ای به نام الناز روی صندلی شاگرد روبه‌رو شدند که با سه ضربه چاقو به قتل رسیده بود. همچنین مشخص شد مأموران پلیس مرد ۲۶ ساله‌ای به نام کامیار را هم که با ضربه چاقو زخمی شده و نیمه‌جان روی صندلی راننده افتاده بوده برای درمان به بیمارستان منتقل کرده‌اند. مأموران داخل پراید چاقوی خونینی پیدا کردند که مشخص شد زن جوان با همان چاقو به قتل رسیده و مرد جوان هم زخمی شده است. 
 
 زنگ مرگ 
برادر کامیار که موضوع را به پلیس خبر داده بود، گفت: «کامیار شش سال قبل با الناز که دخترخاله‌ام است نامزد کرد. قرار بود آن‌ها خیلی زود با هم مراسم ازدواجشان را بگیرند و سر زندگی‌شان بروند، اما با هم اختلاف داشتند، به همین دلیل هنوز مراسم ازدواجشان را نگرفته بودند. امروز عصر خبر داشتم برادرم تصمیم دارد نامزدش را دعوت کند و برایش جشن ولنتاین بگیرد، اما نمی‌دانستم قرار است کجا بروند. وقتی شنیدم خوشحال بودم و احتمال دادم اختلافات آن‌ها کم شده باشد. ساعت ۲۲ تلفنم زنگ خورد و برادرم پشت خط بود. او به سختی حرف می‌زد و می‌گفت دارم می‌میرم و از من خواست به کمکش بروم. تلفنش خاموش شد و من هم شوکه شده بودم و نمی‌دانستم چه اتفاقی برای او و نامزدش افتاده است. لحظاتی بعد متوجه شدم برادرم قبل از اینکه تلفنش خاموش شود لوکیشن محلی را برای من فرستاده که به سرعت به آدرس ارسالی رفتم. از دور چشمم به پراید برادرم زیر پل افتاد، اما وقتی به آن نزدیک شدم با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم. برادرم خونین پشت فرمان بود و به سختی نفس می‌کشید، نامزدش هم خونین و بی‌جان روی صندلی سمت شاگرد افتاده بود. ناگهان فریاد زدم و با مشت به سرم کوبیدم و بعد هم با پلیس و اورژانس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم.»
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، بازپرس جنایی به مأموران دستور داد دوربین‌های مداربسته محل حادثه را بازبینی و از مرد زخمی پس از بهبودی تحقیق کنند تا زوایایی پنهان این حادثه برملا شود.
برچسب ها: ولنتاین ، مرگ ، پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار