کد خبر: 1215264
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
همیشه برایم سؤال بود که دلیل توسعه نامتوازن استان‌های کشور چیست؟

 جوان آنلاین: سیدسجاد پادام در کانال شخصی خود در پیام‌رسان ایتا نوشت: همیشه برایم سؤال بود که دلیل توسعه نامتوازن استان‌های کشور چیست؟ چرا یزد، اصفهان و خراسان رضوی به مراتب از خوزستان و ایلام پیشرفته‌تر هستند؟ چرا آن استان‌ها شهر‌های آبادتر و حتی تمیزتری دارند؟ به راستی دلیل این اختلاف در چیست؟ 
اخیراً گزارشی از پرداخت تسهیلات توسط نهضت احیای واحد‌های تولیدی دریافت کردم که بر اساس آن هر استان باید در یک مدت مشخص ۷۰ میلیارد تومان برای احیای واحد‌های راکد خود تسهیلات پرداخت کند. از زمان مشخص شده برای جذب این منابع حدود یک ماه بیشتر باقی نمانده و استان‌هایی مانند همدان، خراسان رضوی، اصفهان و یزد همه این منابع را جذب کردند، اما تنها استانی که هیچ مبلغی از این منابع جذب نکرد خوزستان بود یا استان ایلام تنها ۶ میلیارد از این منابع را جذب کرده بود. همیشه تصور می‌کردم عناصری آن بالا اجازه نمی‌دهند منابع در کشور متوازن توزیع شود، اما حال که منابع هر استان برای جذب برابر در اختیار استان‌هاست، باز هم خوزستان و ایلام‌اند که آخر جدول هستند. 
این نشان می‌دهد که ما برای پیشرفت باید به خودمان رجوع کنیم، عجم اغلو در کتاب چرا ملت‌ها شکست میخورند، گفته: «این نهاد‌ها هستند که در پیشرفت ملت‌ها تفاوت ایجاد می‌کنند»، اما در تکمیل این حرف باید گفت: «این نهاد‌ها را که مجموعه‌ای از روابط هستند، ما خودمان می‌سازیم.» برادران عقب‌مانده از توسعه #علیکم_انفسکم.

برچسب ها: یزد ، اصفهان ، توسعه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار