کد خبر: 1214798
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
جو بایدن به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور و رقیب انتخاباتی خود برای انتخابات ۲۰۲۴ تاخت و گفت: جمهوری خواهان باید تصمیم بگیرند که به چه کسی خدمت می کنند؛ دونالد ترامپ یا مردم امریکا.

 جوان آنلاین: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی از کاخ سفید، آشکارا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را مسئول شکست مورد انتظار لایحه مرزی دو حزبی دانست.

به گزارش ایرنا، بایدن با انتقاد از ترامپ گفت که رییس جمهور سابق آمریکا می‌خواهد این موضوع را تبدیل به یک موضوع انتخاباتی کند و «او ترجیح می‌دهد مرزها را به سلاح تبدیل کند تا اینکه آن را حل کند.» او از جمهوری‌خواهان خواست که «کمی استقامت» نشان دهند و در مقابل ترامپ ایستادگی کنند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد که ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته با اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان و سنا تماس گرفته و آنها را تهدید و سعی کرده است آنها را ترغیب به مخالفت با این لایحه کند و به نظر می رسد جمهوری خواهان تسلیم خواسته ترامپ شده اند.

بایدن گفت: جمهوری خواهان باید تصمیم بگیرند که به چه کسی خدمت می کنند: دونالد ترامپ یا مردم آمریکا. آیا آنها برای حل مشکلات وجود دارند یا فقط از آن مشکلات برای اهداف سیاسی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: "دونالد ترامپ فکر می کند که این لایحه از نظر سیاسی برای او بد است. او حتی نمی داند که این لایحه به کشور کمک می کند. او طرفدار آن نیست. او ترجیح می دهد این موضوع را به سلاح تبدیل کند تا اینکه واقعاً آن را حل کند."

رئیس جمهور آمریکا افزود: همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این لایحه حتی به مجلس سنا منتقل نخواهد شد. دلیل ساده آنهم ترامپ است. من خطاب به آن دسته از اعضای کنگره که فکر می‌کنند می‌توانند با تأمین مالی اوکراین مخالفت کنند و پاسخگو نباشند، می گویم تاریخ نظاره گر شما است.

رئیس‌جمهور آمریکا به نمایندگان کنگره برای تصویب قانون افزایش امنیت مرزهای جنوبی درخواست داده است ولی هنوز توافق جامعی برای اعطای این اختیار به کاخ سفید وجود ندارد.

به گزراش شبکه ان بی سی آمریکا ، مقامات فعلی و سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) نسبت به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه وی صلاحیت بستن مرزها را می‌خواهد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

بایدن روز شنبه در جریان سفرهای انتخاباتی‌ خود در ایالت کارولینای جنوبی گفته بود که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حال پیشرفت برای تصویب لایحه‌ای هستند که شامل تدابیر جدید امنیتی در مرزها می‌شود.

وی گفته بود که به عنوان رئیس جمهور آمریکا اختیار باز و بسته کردن مرزها را دارد و این اختیار باید از سوی قانون‌گذاران به رئیس‌جمهور داده شود.

مکزیک موافقت کرده است که ماهانه ۳۰هزار مهاجر از کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، هائیتی و کوبا را به کشورهای خود بازگرداند ولی روند مهاجران نشان می‌دهد که عبور و مرور قاچاق چندین برابر این عدد است.

سنای آمریکا پس از ماه‌ها اختلاف و مذاکره از یک لایحه دوحزبی ۱۱۸ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تقویت امنیت مرزها رونمایی کرد. لایحه جدید ۲۰.۲۳ میلیارد دلار به امنیت مرزهای آمریکا، ۶۰.۰۶ میلیارد دلار کمک به اوکراین و ۱۴.۱ میلیارد کمک نظامی به اسرائیل در نظر گرفته است.

همچنین ۲.۴۴ میلیارد دلار کمک به فرماندهی مرکزی آمریکا و ماموریت آن در دریای سرخ و ۴.۸۳ میلیارد دلار نیز برای کمک به شرکای آمریکا در منطقه هندوپاسیفیک و مقابله آنها با چین اختصاص یافته است. علاوه بر این، ۱۰ میلیارد دلار برای کمک بشردوستانه در غزه در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این لایحه گفت که قویا از آن حمایت می‌کند و از کنگره می‌خواهد که آن را فورا تصویب کند.

وی در ماه اکتبر خواستار بودجه اضافی برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان شده بود اما از آنجا که جمهوریخواهان تصویب این درخواست را به مقابله با مهاجران و افزایش امنیت مرزها منوط کرده بودند، درخواست بایدن در کنگره تایید نشد.

برچسب ها: بایدن ، ترامپ ، امریکا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار