کد خبر: 1214427
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان در گفتگو با «جوان»:
با توجه به بحران آب در مناطق مختلف کرمان طرح‌های مختلفی با هدف تقویت آبرسانی به روستا‌های این استان در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا پروژه‌های خوبی شروع شد.
جوان آنلاین: کرمان به خاطر قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک ایران همیشه از کمبود آب رنج می‌برد و این موضوع در سال‌های اخیر موجب شده است تعدادی از روستا‌ها وارد بحران شوند، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که سپاه و بسیج سازندگی داشته‌اند، پروژه‌های آبرسانی به روستا‌ها انجام شده و تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است. برای اطلاع از کار‌های صورت‌گرفته سراغ روح‌الله ابراهیمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان رفتیم تا گفت‌وگویی با وی داشته باشیم. 
 
برای رفع بحران آب در روستا‌های کرمان چه کار‌هایی در دستور کار است؟
با توجه به بحران آب در مناطق مختلف کرمان طرح‌های مختلفی با هدف تقویت آبرسانی به روستا‌های این استان در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا پروژه‌های خوبی شروع شد. روستای عباس‌آباد از جمله مناطقی بود که با چالش زیادی روبه‌رو شده بود و به همین خاطر پروژه آبرسانی با لوله‌گذاری به طول ۱۲۰متر در آنجا شروع شد. از همان ابتدا سرعت کار و پیشرفت‌ها عالی بود و همین امر باعث شد همه چیز زودتر از وقت مقرر انجام و در اواسط ماه گذشته این پروژه به بهره‌برداری برسد. 
 
 این پروژه دقیقاً در چه زمانی افتتاح و بهره‌برداری مردم از آن شروع شد؟
در آستانه چهارمین سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و در قالب پروژه «مرد میدان» بود که فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان به اتفاق معاون فرماندار و بخشدار مرکزی کوهبنان از پروژه عملیات انتقال آب به روستای عباس‌آباد در منطقه پشتکوئیه کوهبنان بازدید کرد و تأکید شد در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد. در آن زمان پروژه بیش از ۹۵‌درصد پیشرفت داشت که در کمتر از ۱۰ روز همه کار‌ها به اتمام رسید و آب در روستا جریان پیدا کرد، البته باید تأکید کنم که این پروژه در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی است که عملیات اجرایی آن از سوی قرارگاه امام حسن (ع) وابسته به بسیج سازندگی با سرعت و کیفیت کار جهادی انجام شد و مردم روستای عباس‌آباد از این نعمت بزرگ بهره‌مند شدند. پروژه آب شرب روستایی خصوصاً روستای عباس‌آباد که بیش از ۲۰خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محرومیت‌زدایی بود که در این اقدام بسیج سازندگی شهرستان با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، اداره آب و فاضلاب، مشارکت مردم روستا‌ها و پشتیبانی قرارگاه امام حسن‌مجتبی (ع) در هفته مقاومت به بهره‌برداری رسید. 
 
 برنامه‌های سپاه استان در جهت رفع محرومیت از مناطق مختلف چیست؟
سپاه پاسداران کوهبنان در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، با تمامی امکانات و ظرفیت خود در کنار گروه‌های جهادی، بخشداران مرکزی و بخش طغرالجرد شهرستان پای کار است. توسعه روستایی در سال‌های پس از انقلاب از کمیت، کیفیت و تنوع زیادی برخوردار بوده که این مهم با مدیریت جهادی با حضور بسیج سازندگی قوت گرفته است. در یک کلام باید گفت بسیج سازندگی نماد حرکت جهادی در خدمت به مردم است که توانسته است با نهادینه‌کردن تفکر جهادی در بین جوانان و نوجوانان در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب به‌ویژه تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد. نقش بسیج سازندگی سپاه در محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در روستا‌ها شایسته تقدیر است. 
 
 آیا بسیج سازندگی پروژه‌های دیگری را در کوهبنان دنبال می‌کند؟
بله. احداث و بازسازی مساجد، آبرسانی به روستاها، ساخت و تعمیر مسکن محرومان، تخصیص تسهیلات برای مشاغل خرد و خانگی و اجرای طرح‌های سازندگی در شهرستان کوهبنان به همت بسیج سازندگی در حال اجراست. مجموعه دولت در این شهرستان در کنار بسیج سازندگی است و امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم. با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های اخیر بسیاری از مناطق روستایی کوهبنان در بحث آب شرب و کشاورزی دچار مشکل اساسی و جدی شده اند که در چندین روستا تاکنون به همت بسیج سازندگی، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره آب شهری و روستایی و همراهی مردم با استقرار تانکر، تعمیر و تعویض لوله‌ها، لایروبی قنوات و ... مشکل آب مرتفع شده است.
برچسب ها: بحران آب ، خشکسالی ، بسیج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار