کد خبر: 1214265
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
بازتاب‌های جهانی پیروزی شیرین، ژاپنی‌های منطقی و حرفه‌ای
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: با گذشت ساعت‌ها از برتری ایران مقابل ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا واکنش رسانه‌های جهان به این پیروزی ادامه دارد. گذشتن از سد ژاپن تیمی که طی یکی، دو سال گذشته بزرگان فوتبال جهان از جمله آلمان در برابرش تحقیر شده بودند و مدعی شماره یک قهرمانی آسیا بود، اتفاقی است که حتی رسانه‌های خارجی را نیز به وجد آورد. نکته جالب اینکه همه این رسانه‌ها بر عملکرد درخشان فوتبالیست‌های ایران صحه گذاشتند و حذف از رقابت‌ها را حق ژاپن دانستند. 
ساکرنت: «هیچ شکی وجود نداشت که ایران توانایی شکست دادن ژاپن را داشت و همان لحظه‌ای که جهانبخش توپ را برداشت تا پنالتی را بزند، خیلی‌ها به برد ایران در این دیدار مطمئن شده بودند. صرف‌نظر از این استعداد، این قلب بازیکنان ایران بود که آن‌ها را برنده این جدال کرد و تفاوت‌ها را برای ایران رقم زد.»
روزنامه الوطن قطر: «سامورایی بای‌بای؛ ایران ژاپن را حذف و به نیمه‌نهایی صعود کرد.»
روزنامه عربستانی الریاضیه: «پنالتی ایران رؤیای سامورایی‌ها را بر باد داد.»
روزنامه الکاس قطر: «ایران با شکست ژاپن به نیمه‌نهایی صعود کرد.»
خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی: «اگر کره از مرحله نیمه‌نهایی عبور کند باید در فینال به مصاف تیم دیگری از خاورمیانه (احتمالاً ایران) برود. بنابراین برای رسیدن به قله باید «طوفان شن» را پشت سر بگذارد. ایران همچنین یک رقیب دیرینه برای فوتبال کره است. کره با ۱۰ برد، ۱۰ تساوی و ۱۳ باخت دشمنی قدرتمندی با ایران دارد.»
سامورایی‌ها، اما همان واکنشی را نشان دادند که انتظارش را داشتیم. ژاپن به ایران باخت و با جام ملت‌ها وداع کرد. ژاپنی‌ها خیال می‌کردند به راحتی از سد ایران می‌گذرند. آن‌ها حتی تصور شکست را هم نداشتند و شاید همین عامل شکست تلخ‌شان مقابل ایران و حذف از جام ملت‌ها شد. با این حال عکس‌العمل آن‌ها به این شکست همان چیزی بود که همه توقع آن را داشتند. 
بزرگ و کوچک تیم ملی ژاپن به ضعف‌های‌شان اعتراف کردند، اشتباهات‌شان را پذیرفتند و با اشاره به برتری ایران بدون هیچ عذر و بهانه‌ای از مردم کشورشان عذرخواهی کردند. هاجیمه موریاسو به عنوان سرمربی ژاپن خیلی حرفه‌ای، اول صعود تیم ما را تبریک گفت و بعد از آن هم به اشتباهات خود و بازیکنانش اشاره کرد: «متأسفانه باید تورنمنت را در یک‌چهارم نهایی ترک کنیم. از هواداران فوتبال ژاپن معذرت‌خواهی می‌کنم و مسئولیت این نتیجه را برعهده می‌گیرم. مقابل رقیبی قدرتمند نباید چنین گلی بخوریم. باید اشتباهات خودمان را جبران کنیم و از لحاظ انفرادی و تیمی بهتر از این باشیم. دلیل باخت این بود که نتوانستم تعویض‌ها را به درستی انجام دهم. من مقصر اصلی این شکست هستم.»
واتارو اندو، کاپیتان ژاپن نیز به برتری کامل ایران اذعان داشت: «از این شکست خیلی ناراحتم، چراکه برای قهرمانی به دوحه آمده بودیم و ‏نمی‌خواستیم ببازیم، ولی باید بگویم که ایران تیم برتر میدان بود. این تورنمنت ثابت کرد که رقابت در آسیا چقدر سخت شده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار