کد خبر: 1212878
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
نماینده بنیاد شهید در پرونده حادثه کرمان گفت: احراز جانبازی ۱۱۰ نفر از آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی نهایی شده که پرونده ۸۶ نفر برای تعیین درصد جانبازی به کمیسیون پزشکی بنیاد ارسال شده است.

جوان آنلاین: محسن بزرگی سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز طی حکمی نماینده تام‌الاختیار و ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران در رسیدگی به وضعیت پرونده حادثه تروریستی کرمان شد.

به گزارش فارس، او درباره اقدامات بنیاد شهید در قبال خانواده‌های آسیب‌دیدگان جنایت تروریستی کرمان گفت: «در حال بررسی مشکلات خانواده‌های شهدا و جانبازان حادثه تروریستی کرمان هستیم.»

۱۳ دی‌ماه امسال هم مثل سال‌های گذشته، مسیر گلزار شهدای کرمان مملو از زائران حاج قاسم بود. اما انفجار تروریستی توسط عوامل اسرائیل و داعش در مسیر این گلزار باعث شهادت ۹۵ نفر و مجروحیت صد‌ها نفر شد.

بزرگی درباره نوع رسیدگی بنیاد شهید به خانواده‌های شهدای کرمان این طور توضیح داد: هر خانواده یک مشکلی دارد. یکی ممکن است مشکل فوری مسکن داشته باشد و دیگری ممکن است مشکل پزشکی داشته باشد. برای مثال یکی از اعضای خانواده شهدای کرمان احتیاج به پیوند کلیه داشت که ما سریعاً مبلغ مورد نیاز را با کمک مدیرعامل شرکت گل‌گهر تأمین کردیم و فردا عمل جراحی او انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت حقوقی بنیاد شهید در ادامه گفت: طبق دستور رئیس جمهور در جلسه‌ای که ۱۷ دی‌ماه برگزار شد، ما و هیأت وزیران در حال بررسی و رصد فوری مشکلات خانواده‌های آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی کرمان هستیم تا شاید التیامی بر درد و رنج این خانواده‌ها باشد.

وی با ذکر اینکه بنیاد شهید در بخش‌های مختلفی به خانواده‌های شهدا و جانبازان حادثه کرمان رسیدگی می‌کند، توضیح داد: مسکن، بهداشت و درمان، مددکاری، به خصوص برای خانواده‌هایی که شوک جسمی نیز به آن‌ها وارد شده، از جمله خدمات بنیاد به خانواده‌های قربانیان این حادثه است. همچنین به خانواده‌ها مشاور اعزام شده تا نظام مسائل و مشکلات فوری و جدی‌شان احراز شود.

بزرگی با یادآوری اینکه تا به حال ۷۵ نفر از شهدای مردمی احراز هویت شده و خانواده‌هایشان در حال دریافت خدمات هستند، توضیح داد: ۴ نفر از شهدا نیز از نیرو‌های فراجا بودند که روند اداری‌شان باید از طریق سازمان خودشان طی شود.

او اضافه کرد: احراز جانبازی ۱۱۰ نفر از آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی نهایی شده که پرونده ۸۶ نفر برای تعیین درصد جانبازی به کمیسیون پزشکی بنیاد ارسال شده است. اواخر هفته جاری درصد جانبازی آن‌ها تعیین و در سامانه بنیاد ثبت خواهد شد. به بنیاد استان کرمان تأکید کردیم پرونده ۲۴ نفر باقی‌مانده را نیز تکمیل و برای تعیین درصد به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید بفرستند.

نماینده بنیاد شهید ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی و کادر پزشکی کرمان، شرح داد: طبق آماری که به من رسیده، روز حادثه حدود ۵۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند؛ اما متأسفانه هنوز ۹ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند.

او افزود: از میان آن‌ها تنها افرادی که عارضه پایدار داشته‌اند جانباز محسوب می‌شوند و طبق عارضه‌شان به آن‌ها از ۵ تا ۷۰ درصد ازکارافتادگی یا جانبازی تعلق می‌گیرد.

او در پایان تأکید کرد: طی کردن روند اداری احراز هویت شهدا در پرونده‌های مشابه بسیار بیشتر زمان‌بر بوده است. با این حال ما این کار را سریع انجام دادیم؛ چرا که تا احراز هویت آسیب‌دیدگان انجام نشود، هیچ خدمتی نمی‌توان به خانواده‌های آن‌ها داد. با این وجود سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همان دقایق اولیه وقوع حادثه دستور داد مبلغی بصورت علی‌الحساب برای امور ضروری بازماندگان شهدای حادثه به حساب آن‌ها واریز شود تا بتوانند نسبت به کفن و دفن و امور اولیه اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار