کد خبر: 1211885
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: با کنار کشیدن ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا که اصلی‌ترین رقیب ترامپ در کمپین انتخاباتی جمهوریخواهان است، ترامپ خود را یک گام به کاخ سفید نزدیک‌تر می‌بیند. او از دی‌سانتیس قدردانی کرده و در عوض در یک سخنرانی تبلیغاتی، نیکی هیلی، نماینده سابق خود در سازمان ملل را جنگ‌طلب و بخشی از حلقه سیاسیون فاسد این کشور توصیف کرد.
ران دسانتیس مهم‌ترین رقیب دونالد ترامپ در میان حزب جمهوریخواه، شامگاه یک‌شنبه اعلام کرد که از رقابت برای نامزدی حزب جمهوریخواه کناره‌گیری می‌کند و از ترامپ حمایت کرد، تا اشتهای بازگشت رئیس‌جمهور قبلی امریکا به کاخ سفید بیشتر شود. با وجود آنکه ترامپ از ابتدای نامزدی دی‌سانتیس را تمسخر کرده بود، در واکنش به کناره‌گیری دی سانتس، از او به عنوان «فردی بسیار توانمند» یاد کرد و به هوادارانش گفت که او «فردی بسیار توانمند» است.
ترامپ با این حال، روز یک‌شنبه طی سخنرانی تبلیغاتی در ایالت «نیوهمپشایر»، «نیکی هیلی» رقیب دیگر خود را یک جنگ‌طلب خواند و درباره او گفت: «ما جنگ‌طلبان را [از دولت]بیرون می‌اندازیم. نیکی هم جزو آنهاست.» وی با ادعای اینکه هیلی از حمایت نیرو‌های طرفدار «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی امریکا برخوردار است، اظهار داشت: «[امثال نیکی می‌گویند که]بیاید همه افراد در همه جا را به قتل برسانیم و کلی پول برای تولیدکنندگان موشک جمع کنیم.» «نیکی هیلی» هم که در زمان ترامپ سفیر امریکا در سازمان ملل بوده در مصاحبه با برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون سی‌بی‌اس «دونالد ترامپ» را به داشتن «زوال عقل» متهم کرد و گفت که او دیگر در حد سال ۲۰۱۶ نیست. به گزارش ایسنا، «هیلی» گفت: «اگر اخیراً نگاهی کرده باشید، چندین مسئله وجود داشته است. ترامپ ادعا کرده که جو بایدن ما را به سمت جنگ جهانی دوم سوق می‌دهد. حدس می‌زنم منظورش جنگ‌جهانی سوم بوده باشد. او همچنین گفت که با اوباما رقابت کرده، درحالی که او هرگز رقابتی با اوباما نداشته است.» وی افزود: اگر یک شخص ۸۰ ساله ریاست را برعهده بگیرد، متعجب نشوید که ثبات عقلی او رو به زوال است و این ذات بشر است. هیلی ادامه داد: «رأی‌دهندگان این حق را دارند که انتخاب کنند آیا ما دوباره باید به راه بایدن و ترامپ برویم، یا مسیر محافظه‌کاری جدید را برگزینیم.» یورونیوز نوشته پیش از انصراف دسانتیس از انتخابات، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که رقابت در ایالت نیوهمپشایر بین ترامپ و هیلی به صورت نزدیکی دنبال خواهد شد، در حالی که فرماندار ایالت فلوریدا با فاصله‌ای زیاد از این دو در جایگاه سوم قرار داشت. برخی از کارشناسان بر این باورند که با کنار کشیدن دسانتیس، ترامپ در نیوهمپشایر به یک پیروزی قاطع در برابر نیکی هیلی دست پیدا خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار