کد خبر: 1210699
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: نخست‌وزیر انگلیس معتقد است که لندن بایستی پوتین را در اوکراین متوقف کند و گفته که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در صورت موفقیت، بیشتر پیشروی خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه «یوروپین پراودا» ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه در پارلمان انگلیس گفته که «اگر پوتین در اوکراین پیروز شود، به همین جا بسنده نخواهد کرد و دیگر بازیگران بدخواه جسورتر خواهند شد.» او در ادامه صحبت‌هایش که با تأیید قانونگذاران مواجه شد، گفت: «برای همین است که امنیت اوکراین، امنیت ماست» ریشی سوناک چند روز قبل از ارسال بزرگ‌ترین بسته تسلیحاتی به اوکراین خبر داده و در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به همراه ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که به عنوان بخشی از بسته جدید کمک نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۴، انگلیس موشک‌های دوربرد اضافی، سلاح‌های ضدتانک و گلوله‌های توپخانه را تأمین خواهد کرد: ««بریتانیا امروز بزرگ‌ترین بسته کمک دفاعی خود به اوکراین از زمان آغاز جنگ را اعلام می‌کند که بر اساس آن در سال جاری تا سقف ۵/۲ میلیارد پوند (حدود ۲/۳ میلیارد دلار) به کی‌یف کمک خواهد کرد.» گرانت شاپس نیز در اولین سخنرانی خود به عنوان وزیر دفاع انگلیس که چند روز قبل انجام داد، هشدار داده بود که بریتانیا باید برای جنگ‌های بیشتر شامل چین، روسیه، ایران و کره شمالی در پنج سال آینده آماده شود. شاپس تصویری تاریک از «دنیای پیش از جنگ» ارائه کرد که در آن دشمنان قدیمی و جدید خطوط نبرد علیه بریتانیا و غرب را دوباره ترسیم کرده‌اند.
همزمان، «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه به رهبران تجاری در مجمع جهانی اقتصاد در داووس هشدار داد که اگر غرب می‌خواهد اوکراین در جنگ علیه روسیه موفق شود، نباید تأمین سلاح و پول برای کی‌یف را متوقف کند. هشدار‌های اروپاییان درباره احتمال جنگ با روسیه به خصوص بعد از کاهش توجه امریکا به جنگ در اوکراین با صدای بلندتری به گوش می‌رسد. وزیر دفاع فنلاند گفت که چشم‌اندازی برای پایان سریع جنگ اوکراین وجود ندارد و این جنگ آینده اروپا را تعیین می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار