کد خبر: 1210440
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
طی مراسمی که با حضور وزیر ورزش برگزار شد، ضمن رونمایی از سردیس مرحوم محمود مشحون در تالار بسکتبال آزادی، این سالن به نام وی نامگذاری شد.

جوان آنلاین: در مراسمی که امروز دوشنبه در محل تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، از تندیس مرحوم محمود مشحون رییس پیشین فدراسیون بسکتبال که یک ماه و نیم پیش دار فانی را وداع گفت، رونمایی شد.

به گزارش مهر، همچنین در این مراسم که با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش، جواد داوری رییس فدراسیون بسکتبال، حامد حدادی ملی پوش پیشین این رشته و خانواده مرحوم محمود مشحون برگزار شد، تالار بسکتبال آزادی به نام آن مرحوم نامگذاری شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی اظهار کرد: خوشحال هستم از اینکه بعد از مراسم خاک‌سپاری و بزرگ‌داشت محمود مشحون، در سومین مراسم او حضور پیدا می‌کنم.

او ادامه داد: از فدراسیون بسکتبال به جهت برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم. این تالار به نام ایشان نام‌گذاری شده است و این حداقل کاری است که خانواده بسکتبال می‌توانست انجام دهد. مشحون نه فقط به بسکتبال، بلکه به گردن ورزش کشور حق دارد.

هاشمی افزود: مرحوم مشحون علاوه بر بسکتبال، در چند رشته دیگر هم فعالیت داشت و خدمات قابل توجهی برای ورزش کشور انجام داد. ایشان ۴ دوره مسئولیت فدراسیون بسکتبال را بر عهده داشت و در ۲ دوره از نزدیک شاهد خدمات ایشان بودم. نام ایشان در بسکتبال ماندگار است و ایشان پدر بسکتبال نوین ایران است.

نامگذاری تالار بسکتبال آزادی به نام زنده یاد «محمود مشحون»

مراسم رونمایی از تندیس زنده یاد محمود مشحون و نامگذاری تالار بسکتبال آزادی به نام آن مرحوم با حضور وزیر ورزش برگزار شد

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: من در زمانی که رئیس کمیته ملی المپیک بودم، ایشان به عنوان عضو هیات اجرایی کمیته المپیک، فعالیت می‌کرد و انصافا در تمام بخش‌هایی که برای کاروان‌های ورزشی امور را پیگیری می‌کردیم، ارتباط تنگاتنگی داشتیم و من همیشه از تجربیات ایشان استفاده می‌کردم و در آن دوره ما در رویدادهای مختلف نتایج خوبی را به دست آوردیم که این نتایج ثمره تلاش‌های ایشان بود.

هاشمی گفت: ارتباط بنده و آقای مشحون، ارتباط فرزند و پدر بود و در موقعیت‌های مختلف باهم در تماس بودیم. من در دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری، آقای مشحون را دیدم و ایشان خوشحال بود و برنامه داشتیم از ظرفیت‌های ایشان استفاده کنیم اما عجل مهلت نداد اما روح آقای مشحون همیشه در بین ما حضور دارد.

او اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم در کنار نام لیگ برتر بسکتبال خلیج‌فارس، بزرگداشت زنده‌یاد مرحوم محمود مشحون نیز قرار بگیرد تا این مساله آیینه‌ای برای ورزشکاران ما در آینده شود. امیدوارم روح ایشان شاد باشد و قدردان زحمات این عزیز باشیم. آن چیزی که مهم است، اخلاق و منش پهلوانی است.

محمود مشحون که طی سال‌های ٨١ تا ٩٦ ریاست فدراسیون بسکتبال را بر عهده داشت ۱۹ آذر و در سن ٨٢ سالگی و به دلیل ایست قلبی درگذشت.

مشحون پرافتخارترین رئیس فدراسیون بسکتبال بود، تیم ملی بسکتبال ایران در زمان ریاست او برای نخستین بار قهرمان آسیا شد و سهمیه بازی‌های المپیک پکن را گرفت.

نسل طلایی بسکتبال در دوره ریاست مرحوم محمود مشحون با حضور بازیکنان بزرگی مانند حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی و حامد آفاق شکل گرفت.

آخرین حضور محمود مشحون در جمع ورزشی‌ها مربوط به دیدار اول آذر جامعه ورزش با مقام معظم رهبری می‌شود. او جزو افراد حاضر در آن دیدار بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار