کد خبر: 1210101
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
شهردار مشهد گفت: با استفاده از ظرفیت بسیار عظیم مردم و مساجد باید در محلات مختلف به گسترش فرهنگ قرآن خوانی توجه بیشتری داشته باشیم و از این طریق به فرهنگ جامعه نیز کمک کنیم.
شهربانو بشکنی

محمدرضا قلندرشریف در دیدار با جامعه بین المللی قاریان قرآن مشهد اظهار کرد: توجه به قرآن ضرورتی است که مقام معظم رهبری شخصا به آن تاکید کرده اند. ثمرات این توجه نیز در جامعه مشهود و پدیدار است.
وی افزود: طی سال‌های قبل، در محلات مختلف شهر هرشب یک دوره قرآن برگزار می‌شد، اما متاسفانه این امر در سالهای اخیر کمرنگ تر شده و این امر باید احیا شود. سیاست شورای مدیریت شهری نیز ترویج این فرهنگ ازطریق توسعه محله محوری مساجد است.
قلندرشریف در خصوص برکات دین و قرآن در جامعه بیان کرد: اینکه الان کشور ما به عنوان مدعی در جهان حضور دارد، به برکت دین خوب و مردم بسیار خوبی بوده که داشته ایم. بسیاری از بزرگان نیز بر این امر تاکید دارند. ریشه تمام ایده های رهبر معظم انقلاب نیز در قرآن بوده و این خود باعث برکت امور کشور شده است.
وی با تاکید بر ضرورت نشر فرهنگ انقلابی در جامعه تصریح کرد: تفکر انقلابی باید در جامعه نشر پیدا کند و مردم ما روز به روز با کرامات انقلاب اسلامی که نشات گرفته از قرآن کریم و دستورات الهی است آشنا شوند و در زندگی مردم این موضوع جاری گردد. یکی از سیاست های اصلی شورای شهر نیز با بیش از ٢هزار میلیاردتومان بودجه فرهنگی، توجه به فرهنگ قرآنی است.
شهردار مشهد ادامه داد: در هر زمانی که از مردم کمک گرفتیم، کارها به بهترین شکل انجام شد و امروزه در مشهد نیز بر این موضوع اعتقاد داریم که مردم باید امورات بیشتری را انجام دهند. در حوزه قرآنی نیز مردم باید در محلات به صورت خودجوش جلسات را برگزار کنند و از طریق ظرفیت عظیم مردمی به توسعه فرهنگ قرآنی شهر و جامعه نیز کمک کنیم.
مهدی ناصحی عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این دیدار گفت: یکی از راهبردهای اصلی که برای معاونت فرهنگی تعریف کرده ایم، عدم مداخله در کارهای مردمی به ویژه در حوزه محتوایی است. زیرا این کار می تواند به تک تک افراد جامعه تسری یابد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری نقش مداخله ای در امورات مردمی ندارد، ادامه داد: نقش ما در مدیریت شهری، به عنوان یک پشتیبان است و حتی در سال سوم این دوره، از حوزه طراحی نیز خارج شدیم و معتقدیم که خود مردم باید برنامه های فرهنگی را طراحی و اجرا کنند. هیات اندیشه ورزی که می توان به ما در این حوزه کمک کند بسیار دارای اهمیت است.
ناصحی افزود: در مراسمات مذهبی و فرهنگی آمادگی داریم تا در کنار متولیان امر باشیم و ظرفیت مدیریت شهری در اختیار شهر است. اگر در حوزه فرهنگ سازی بتوانیم کارهای شاخص کنیم، هیچکس نمی تواند آن را به راحتی منحرف کند و این امور زیر ساختی دارای اهمیت بسیاری است. اعتقاد دارم باید راه حل قطعی و حتمی در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشیم.
سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن کشور نیز با اشاره به تاریخچه تاسیس جامعه قاریان قرآن مشهد گفت: این مجموعه در سال ١٣۶٨ به عنوان نخستین تشکل قرآنی کشور تاسیس شد و در آن موقع حدود ٢۵٠ نفر برای تشکیل این مجموعه تلاش داشتند.
وی ادامه داد:یکی دیگر از امتیازات این مجموعه، عام المنفعه بودن آن است و امورات اجرایی آن توسط هیات مدیره ای که با انتخاب مشخص می گردد، انجام می‌شود. همچنین مفتخریم در اوایل کار بعد از دوره چند ساله، یک واحد مسکونی به عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در خیابان سناباد به این مجموعه واگذار شد تا در آن مستقر شود.
سرابی افزود: به دلیل شرایط خاص کرونا طی سال‌های گذشته، میزان درآمد این مجموعه بسیار کاهش یافت و از این حیث علی رغم موثر بودن جامعه قاریان در توسعه فرهنگ قرآنی، دچار محدودیت هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار