کد خبر: 1209643
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه اعتکاف برنامه نرم دینی و نقطه قوت ما برای تربیت نسل جوان است، گفت: مسئله اعتکاف باید مانند اربعین حسینی به نقطه اوج برسد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی اعتکاف استان که با حضور اعضای شورا در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، به آیه ۱۰۸ سوره مبارکه یوسف اشاره کرد و گفت: آنچه از این آیه شریفه مشخص می‌شود این است که راه انبيا، روشن و در معرض شناخت وديد همگان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مردم را با آگاهى دادن باید به انجام كارى ترغيب كرد، و به تبع آن راه برای ما نیز روشن است، افزود: خداوند به ما افتخار داده که در این مسیر باشیم و هر كدام مبلغى باشیم كه با بصيرت و آگاهى مردم را بسوى خدا دعوت كنیم و ما را جزء انصار النبی برشمرده که به راه او بخوانیم.

وی در ادامه بیان کرد: مجموعه دست اندرکاران برگزاری اعتکاف، وسیله قرب و نزدیکی بندگان به خداوند می شوید و این افتخار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اعتکاف را برنامه نرم دینی خواند و گفت: نقطه قوت ما برای تربیت نسل جوان همین برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه خاستگاه آن سنت نبوی است و بحمدالله در این سال‌ها هم جنبه ملی و فراملی به خود گرفته است، عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای دقیق برنامه ها فضای معنوی مطلوبی برای معتکفین به وجود بیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه مسئله اعتکاف مانند اربعین حسینی باید به نقطه اوج برسد، گفت: لازمه این مهم اجرای برنامه‌های دقیق و کمی و کیفی است.

وی با بیان اینکه اعتکاف در ارتقاء دینی و فرهنگی نقش بسزایی دارد، عنوان کرد: در زمان برگزاری اعتکاف باید توجه داشت که بواسطه برنامه‌ها که در مساجد برگزار می‌شود خلوت انس معتکفین به هم نخورد، البته علاوه بر مسائل معنوی مختلفی که در طول اعتکاف برای معتکفان در نظر گرفته شده، بحث بصیرت، علم و آگاهی نیز از جمله فرایضی بوده که واجب می باشد.

وی گفت: این همان حرکت و کاری است که انبیا انجام دادند و اگر در این مسیر حرکت کنیم قطعاً مرضی خداست و در راستای ماموریت انبیاء الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه اﻋﺘﮑﺎف ﺗﻮﻗﻔﯽ ﻧﺎآﮔﺎهانه در مسجد ﻧﯿﺴﺖ، ﺻﺮف درﻧﮓ و ﻣﮑﺚ و ﺣﺒﺲ معتکفین در مسجد ﺑﺪون ﻋﺸﻖ در ﻋﺒﺎدت و ﻗﺼﺪ ﻗﺮﺑﺖ ﻧﯿﺴﺖ، اظهارکرد: سنت اعتکاف در طول تاریخ کم و بیش در ایران اسلامی، برپا می‌شده است و در دوره معاصر این سنت الهی، رنگ و بوی دیگری به ویژه در شهر مقدس قم به خود گرفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: ضرورت دارد بخش پیشینه برگزاری اعتکاف در کشور از جمله استان لرستان مورد بحث و بررسی و مطالعه و تحقیق قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار