کد خبر: 1209583
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
حسین طاهری ضمن ارائه توضیحاتی درباره انتخاب بازیگران عنوان کرد
نقش جوانی سلمان فارسی را امیر رضایی، بازیگری که بیشتر روی صحنه تئاتر و چند تله‌فیلم تلویزیونی دیده شده است، ایفا می‌کند. انتخاب او بیشتر به‌خاطر جنبه شبیه بودن به شجاع‌نوری بوده، البته این شخصیت بخش نوجوانی و کودکی هم دارد که به مرور بازیگرانش انتخاب می‌شوند و جلوی دوربین می‌روند

جوان آنلاین: درباره نسخه سینمایی هم بحث‌هایی مطرح شده است به نظرم می‌آید یک تعداد نسخه سینمایی خواهیم داشت، خود سریال فضای جهانی دارد و بضاعت قصه‌ها اجازه می‌دهد بتوانیم مستقل چند نسخه سینمایی را داشته باشیم.
حسین طاهری، تهیه‌کننده سریال سلمان فارسی درباره فرآیند انتخاب بازیگران این مجموعه به تسنیم گفت: از سراسر ایران گروه فرستاده شده تا بچه‌ها استان به استان برنامه‌ریزی و نگاه کنند برای اینکه یک مقداری عمومی‌تر و جامع‌تر در انتخاب بازیگران داخل کشور عمل کنیم.
طاهری عنوان کرد: نقش جوانی سلمان فارسی را امیر رضایی، بازیگری که بیشتر روی صحنه تئاتر و چند تله‌فیلم تلویزیونی دیده شده است، ایفا می‌کند. انتخاب او بیشتر به‌خاطر جنبه شبیه بودن به شجاع‌نوری بوده، البته این شخصیت بخش نوجوانی و کودکی هم دارد که به مرور بازیگرانش انتخاب می‌شوند و جلوی دوربین می‌روند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد این سریال با کودکی سلمان فارسی آغاز می‌شود و تا واقعه غدیرخم ادامه پیدا می‌کند.
وی همچنین در خصوص شایعاتی که هر روز درباره حضور بازیگران جلوی دوربین داوود میرباقری مطرح می‌شود، این نکته را مطرح کرد: ما تا پایان سال بازیگران فصل ایرانمان را تکمیل می‌کنیم. یکی، دو نفر قرارداد بسته‌اند که اجازه بدهید نامشان را نیاوریم تا تعداد زیادی را که قرار است به سریال بپیوندند، بتوانیم به یک‌باره در قالب فهرستی به همراه جزئیات اعلام کنیم. ما حداقل در این فصل ۷۰ تا ۸۰ بازیگر نیاز داریم.
طاهری در خصوص بازار داغ شایعه‌سازی بازیگران سریال «سلمان فارسی» اینطور واکنش نشان داد: واقعاً بسیاری تمایلاتشان را اعلام می‌کنند، حتی دیدید چندی پیش یکی از دوستان ورزشی اعلام کرده بود «من در این سریال بازی می‌کنم.» واقعیت این است تا زمانی که قراردادی بسته نشود هیچ قطعیتی وجود ندارد. ما تعهدی به هیچ گروه و قشری در بازیگری نداریم، هر کسی که به تناسب کاراکتر و قصه انتخاب شود در خدمتش هستیم، اما اینکه از فلان سریال قدیمی آقای میرباقری حتماً این بازیگران هستند، صحت ندارد. برخی از همان بازیگران با کهولت سن و مشکلات دیگر نمی‌توانند بازی کنند، از طرفی قرار است از نسل جدید هم استفاده کنیم.


حضور بازیگران بین‌المللی جلوی دوربین میرباقری
تهیه‌کننده سریال سلمان فارسی با اشاره به استفاده از بازیگران بین‌المللی، جوان و مستعد تأکید کرد: آقای میرباقری در واقع خودشان را به هیچ‌وجه محدود نمی‌کنند. از ابتدای سال آینده بازیگران جدید جلوی دوربین خواهند رفت. همچنین جالب است بدانید بیش از ۴۰ بازیگر خارجی آمدند و چراغ‌خاموش بازی کردند. دو نفر از آن‌ها که تونسی و ارمنستانی بودند دار فانی را وداع گفته‌اند.
اما نکته بعدی به لوکیشن فیلمبرداری این روز‌های سریال «سلمان‌فارسی» برمی‌گردد؛ طاهری در این خصوص توضیحاتی ارائه داد: فصل بیزانس ما در بهار امسال تمام شد و از تابستان، فصل ایران را آغاز کردیم. برای آقای میرباقری فصل ایران بسیار پردغدغه است که بر قامت بزرگ ایران و سلمان فارسی کار ساخته شود. این کار از تابستان شروع شد و اخیراً نیز در شهرک غزالی پیش می‌رفت.
تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» با اشاره به پیشبرد فصل حجاز سریال به موازات فیلمبرداری فصل ایران خاطرنشان کرد: به‌دلیل ضرورت فیلمبرداری در مناطق برفی و صعب‌العبور و در حقیقت تا پایان زمستان در استان سمنان و شاهرود فیلمبرداری ادامه پیدا می‌کند و از اوایل سال آینده مجدداً به تهران و شهرک غزالی برخواهیم گشت. آنجا یک مجموعه معماری دوره ایران باستان خیلی باشکوه هم ساخته شده است و فیلمبرداری بخش عمده‌ای در شهرک غزالی خواهد بود. به موازات این مجموعه کار پیش‌تولید فصل حجاز را نیز شروع کرده‌ایم. پیش‌بینی شده در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام (ص) روایت شود و تا ۱۴۰۵ آماده پخش خواهد شد.
در مورد زمان پخش و حتی ساخت نسخه سینمایی سریال «سلمان فارسی» نیز بحث‌هایی مطرح شده است که حسین طاهری به آن پاسخ داد و گفت: اگر بتوانیم فصل ایران را با ریتم بالاتری پیش ببریم، ان‌شاءالله امیدوارم بنا بر اعلام قبلی، همان ۱۴۰۵ اتفاق بیفتد. درباره نسخه سینمایی هم بحث‌هایی مطرح شده است که به‌نظر می‌آید یک تعداد نسخه سینمایی خواهیم داشت. خود سیریال فضای جهانی دارد و بضاعت قصه‌ها اجازه می‌دهد بتوانیم مستقل چند نسخه سینمایی را داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار