کد خبر: 1208931
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
شهروندان بوسنی هرزگوین روز یکشنبه در پایتخت این کشور تجمع کرده و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی شعار دادند.

جوان آنلاین: در بحبوحه حملات ارتش  رژیم اسرائیل به نوار غزه، صدها نفر روز یکشنبه در پایتخت بوسنی هرزگوین تجمع کردند و حمایت خود را از فلسطین نشان دهند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، این تجمع مردمی با وجود بارش باران برگزار شد.برخی تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین را در میان شعارهای ضد اسرائیلی به اهتزاز درآوردند. در حالی که برخی دیگر تابلوهایی با شعارهایی مانند «نسل کشی را متوقف کنید» و «آزادی برای فلسطین» را به نمایش گذاشتند.

وزارت بهداشت غزه امروز (۱۷ دی) در نود و سومین روز جنگ غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۲۸۳۵ نفر خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد، ۵۸۴۱۶ نفر تاکنون زخمی شده‌اند. بیش از 7 هزار نفر نیز همچنان زیر آوارها و مفقود هستند.

وزارت بهداشت غزه همچنین خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته، ارتش اشغالگر صهیونیستی دست به ۱۲ جنایت در بمباران غیرنظامیان در غزه زد که طی آن ۱۱۳ نفر شهید و ۲۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات در پایتخت بوسنی هرزگوین گفت که آنها می‌خواهند آگاهی را افزایش دهند و یاد و خاطره فلسطینیانی را که در بمباران اسرائیل جان خود را از دست دادند، گرامی بدارند.

او گفت:«ما خواستار آتش بس و پایان نسل کشی هستیم. این سومین راهپیمایی است که برگزار می‌کنیم و نشان دهیم که مردم بوسنی و هرزگوین در کنار مردم فلسطین هستند.»

در تحولی دیگردفتر رسانه‌ای دولت حماس اعلام کرد که نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی پول، طلا و اشیای باستانی را از مردم غزه به سرقت می‌برند.

حماس اعلام کرده  که ده‌ها مورد استشهادنامه و شکواییه از سوی مردم درباره سرقت پول، طلا و آثار باستانی به ارزش 92 میلیون شِکِل (۲۵ میلیون دلار) توسط ارتش اشغالگر طی ۹۲ روز گذشته دریافت کرده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی این سرقت‌ها را مستند و آن را «دزدی و غارت اموال غزه» خوانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار