کد خبر: 1208654
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
سردار کمال هادیانفر که فرماندهی پلیس راهور فراجا را به جانشین خود سپرد، یکی از موفق‌ترین فرماند‌هان فراجا از زمان شکل‌گیری فرمانده انتظامی کشور است که به دو شاخصه مهم از شاخص‌های فرماندهی وی اشاره می‌کنم
حسین فصیحی

جوان آنلاین: سردار کمال هادیانفر که فرماندهی پلیس راهور فراجا را به جانشین خود سپرد، یکی از موفق‌ترین فرماند‌هان فراجا از زمان شکل‌گیری فرمانده انتظامی کشور است که به دو شاخصه مهم از شاخص‌های فرماندهی وی اشاره می‌کنم. پیش از آن اشاره کنم که سردار هادیانفر از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ جانشینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور را به عهده داشت. وی پس از سه سال به ریاست پلیس فتا کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۹۷ فرماندهی این پلیس را بر عهده داشت. از اسفند ماه همان سال بود که سردار هادیانفر بار دیگر به پلیس راهنمایی و رانندگی بازگشت و فرماندهی این پلیس را تا روز گذشته برعهده گرفت.
نخستین شاخصه سردار هادیانفر اطلاعات تخصصی وی در حوزه فرماندهی است. اگر به دوران فرماندهی سردار در پلیس فتا مراجعه کنیم و اظهارات وی در نشست‌های خبری یا مصاحبه‌های صورت گرفته بررسی شود، به خوبی روشن می‌شود که راوی به صورت تخصصی از حوزه‌ای که در آن فعال است، آگاهی دارد. همه افسران و کارآگاهانی که در پلیس‌های تخصصی فعال هستند، دوره‌های آموزش خود را به صورت آکادمیک فرا گرفته‌اند و عمدتاً تا پایان دوره مأموریت خود در فراجا در همان تخصص باقی می‌مانند. سردار هادیانفر، اما از حوزه پلیس راهور به پلیس فتا آمده‌بود؛ پلیسی که همزمان با ایجاد و گسترش فضای سایبر تشکیل شده‌بود، اما به دلیل مناسبات بسیاری که در آن وجود دارد، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد، اما گستره‌ای به بزرگی راهور پیدا نکرد. از جمله اینکه در همان مقطع مجرمان به صورت گسترده از فضای حقیقی به فضای مجازی کوچ کرده بودند و از آنجا که زیرساخت‌های لازم برای مواجهه با جرائم وجود نداشت و آگاهی‌سازی عمومی به کندی صورت می‌گرفت ضرورت داشت فرمانده این پلیس از نگاه مهندسی هم بهره‌مند باشد. موضوع مهم دیگر در این‌باره حملات سایبری بوده و هست که علیه امنیت سایبری کشور وجود داشته و دارد که اظهار‌نظر‌های سردار هادیانفر به خوبی گویای دانش و تسلط وی بر این پلیس بود.

حمله به مافیای خودرو
نگاه تخصصی سردار هادیانفر در هشت سالی که وی فرماندهی پلیس راهور کشور را به عهده داشت دنبال شد علاوه بر اینکه جبهه‌ای تازه هم علیه خودروسازان برای تولید محصولات بی‌کیفیت داخلی گشود. دوران فرماندهی وی بر پلیس راهور سرشار از نقد‌های صریح وی در دفاع از جان و مال مصرف‌کنندگان این محصولات بود، به طوری که تنها فرمانده و منتقدی در کشور بود که یک تنه مقابل خودروسازان ایستاد. وی علاوه بر نقد خودروسازان به ساختار قانونی هم که دست و پای پلیس را بسته بود و این سازمان را ناگزیر به شماره‌گذاری ارابه‌های مرگ می‌کرد، نقد داشت. آنچه در بدنه اجتماعی وجود داشته و دارد، این است که شاید رفتن سردار از مجرای همین نقد‌های وی علیه مافیا‌های خودروساز باشد با این حال دفاع سردار هادیانفر از بدنه اجتماعی مقابل مافیای خودرو یکی از ارزش‌های مهمی است که در حافظه اجتماعی باقی خواهد ماند.

پلیس سخنگو
شاخصه دیگر سردار هادیانفر شناخت و ارتباط درست وی با رسانه بود. یکی از مهم‌ترین نقد‌هایی که به فرمانده انتظامی کشور وارد است، فقدان عناصر رسانه‌ای در بدنه انتظامی کشور است. سردار هادیانفر، اما این ویژگی را داشت که براساس نگاه تخصصی به حوزه فرماندهی خود، بهترین ارتباط را با رسانه برقرار و از این مهم برای ارتباط با بدنه اجتماعی استفاده کند. سخنگو بودن پلیس یکی از مهم‌ترین ابزار‌های فرماندهی است که می‌تواند مقابل نقد‌های ناروا از بدنه انتظامی دفاع کند که سردار هادیانفر با شجاعت تمام از این شاخص برای دفاع از منافع عمومی استفاده کرد.

دفاع فرمانده تازه از حقوق عمومی
سردار حسینی در حالی حوزه پلیس راهور را عهده‌دار می‌شود که بهترین گزینه برای این فرماندهی است. سردار حسینی از بدنه پلیس راهور به این سمت رسید. پیش از آن او ریاست د‌انشکد‌ه علوم و فنون راهور و فرمانده پلیس راهور تهران را برعهده داشت. سردار حسینی از زمان ریاست بر فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ و جانشینی در پلیس راهور فراجا ارتباط خبری مناسبی با رسانه‌ها داشت که امیدواریم دفاع از حقوق مردم مقابل زیاده‌خواهی خودروسازان در دوران فرماندهی سردار حسینی هم استمرار پیدا کند. سوانح رانندگی همواره آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌کند که بخش مهمی از آن در جاده‌های ناامن و با خودرو‌های بی‌کیفیت صورت می‌گیرد، استمرار اقتدار پلیس راهور به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها می‌تواند در کاهش این حوادث مؤثر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار