کد خبر: 1208179
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
اظهارات نژادپرستانه وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی:
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا سه‌شنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد «ایالات متحده اظهارات اخیر وزرای اسرائیلی بزالل اسموتریچ و ایتمار بن‌گویر را درباره اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه رد می‌کند. این لفاظی، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه است

جوان آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه امریکا اظهارات وزرای رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن مردم غزه را «غیرمسئولانه» و «تحریک‌آمیز» توصیف کرد، ولی این وزرا همچنان بر موضع نژادپرستانه خود اصرار دارند. ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به موضع امریکایی‌ها گفته «ما یکی از ستاره‌های روی پرچم امریکا نیستیم». وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی هم گفته که اگر فلسطینیان از غزه کوچانده نشوند، در «فرصت بعدی برای حمله به اسرائیل آماده می‌شوند.»

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا سه‌شنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد «ایالات متحده اظهارات اخیر وزرای اسرائیلی بزالل اسموتریچ و ایتمار بن‌گویر را درباره اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه رد می‌کند. این لفاظی، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه است. اسرائیل از جمله نخست‌وزیر آن بار‌ها و به طور مداوم به ما گفته که چنین اظهاراتی منعکس‌کننده سیاست آن‌ها نیست. باید فوراً متوقف شود.» بن‌گویر روز دوشنبه با اشاره به حملات اسرائیل به غزه گفته بود که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست. پیش از او، روز یک‌شنبه هم بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفته بود اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند. همچنین بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، «گیلا گملیل» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در یک نشست کنست (پارلمان این رژیم) گفته است: «در پایان جنگ، حکومت حماس فرو خواهد ریخت، هیچ مقام شهری وجود ندارد، جمعیت غیرنظامی کاملاً به کمک‌های بشردوستانه وابسته خواهند بود. هیچ کاری وجود نخواهد داشت و ۶۰درصد از زمین‌های کشاورزی غزه به مناطق حائل امنیتی تبدیل خواهد شد.» این مقام صهیونیستی افزود: «مشکل غزه فقط مشکل ما نیست. جهان باید از کوچ آوارگان حمایت کند زیرا این تنها راه‌حلی است که من می‌دانم.» او گفته است: «نباید نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین داده شود و ساکنان غزه نیز نباید رها شوند، چرا که تحت آموزش مستمر علیه اسرائیل و انزجار از اسرائیل قرار می‌گیرند و در نتیجه منتظر فرصت بعدی برای حمله به اسرائیل می‌شوند.» «تایمز اسرائیل» از قول مقام‌های رژیم صهیونیستی نوشته که کنگو مایل خواهد بود آوارگان غزه را تحویل بگیرد و ما همچنین در حال مذاکره و رایزنی با دیگر کشور‌ها هستیم. به رغم انتقاد سخنگوی وزارت خارجه امریکا از اظهارات مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره کوچ فلسطینیان، بن‌گویر در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «ما یکی از ستاره‌های روی پرچم امریکا نیستیم.» وی افزود: «ایالات متحده بهترین دوست ما است، اما در درجه اول ما کاری را انجام می‌دهیم که برای اسرائیل بهترین کار است. مهاجرت صد‌ها هزار نفر از غزه به ساکنان (شهرک‌نشینان صهیونیست) محدوده اجازه می‌دهد به خانه بازگردند و در امنیت زندگی کنند و از سربازان ارتش حفاظت خواهد کرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار