کد خبر: 1207916
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
مس شکایت کرد، سپاهان بیانیه داد
در ادامه حواشی تمام نشدنی لیگ، داوری این دو دیدار آنقدر جنجالی و حاشیه‌ساز بوده که علاوه بر اخراج چند نفر حین مسابقه، شکایت تیم‌ها از داور و کمک‌داور و همچنین وسط کشیدن پای دادگاه عالی ورزش را به همراه داشته است.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال در حالی امروز به پایان می‌رسد که هنوز بر سر تصمیمات داوری دو دیدار حساس بحث و جدل وجود دارد. نتایج دیدار‌های شمس‌آذر با سپاهان و مس‌رفسنجان با پرسپولیس، تأثیر مستقیمی در تعیین قهرمان نیم‌فصل و جایگاه سه تیم نخست لیگ داشت. با شکست طلایی‌پوشان، سپاهان از رسیدن به صدر بازماند و پرسپولیس نیز با تساوی یک – یک متوقف شد.
در ادامه حواشی تمام نشدنی لیگ، داوری این دو دیدار آنقدر جنجالی و حاشیه‌ساز بوده که علاوه بر اخراج چند نفر حین مسابقه، شکایت تیم‌ها از داور و کمک‌داور و همچنین وسط کشیدن پای دادگاه عالی ورزش را به همراه داشته است. عجیب اینجاست که کارشناسان داوری نیز در خصوص صحنه‌های حساس این دو بازی نظرات متفاوتی داده‌اند. شهاب زاهدی تنها گل سرخپوشان را به ثمر رساند و این در حالی است که اعضای تیم مس، رقبای پرسپولیس و برخی از کارشناسان داوری مدعی هستند گل قرمز‌ها آفساید بوده است. باشگاه مس رفسنجان با انتشار فیلمی بر آفساید بودن گل زاهدی تأکید و حتی از کمک‌داور مسابقه نیز شکایت کرده است. حیدر سلیمانی، کارشناسی که ابتدا این گل را آفساید خوانده بود در اظهارنظر‌های بعدی روی درست بودن گل شهاب زاهدی تأکید کرده است! علی دهقانی دیگر کارشناس داوری در گفتگو با تسنیم، تک‌گل پرسپولیس را آفساید خوانده و نوذر رودنیل هم در گفتگو با فارس گل قرمز‌ها را آفساید دانسته است. نماینده قزوین هم در شرایطی سه امتیاز بسیار مهم را از چنگ سپاهان درآورد که کمک‌داور مسابقه گل رضا اسدی برای تیم اصفهانی را مردود اعلام کرد. محمدرضا منصوری، کمک‌داوری که با علیرضا فغانی در جام‌جهانی قضاوت کرده با آفساید اعلام کردن گل اسدی، اجازه پیروزی را به سپاهان نداد. این مسئله اعتراض شدید مورایس، سرمربی سپاهان و اخراج او را در پی داشت. عجیب‌تر اینکه محمد کریمی، کاپیتان سپاهان مدعی شده داور مسابقه به او فحاشی کرده است! آن‌ها مدعی هستند یک پنالتی نیز به سودشان گرفته نشده است. پس از این دیدار باشگاه سپاهان ضمن انتشار بیانیه اعتراضی از شکایت به CAS خبر داده است: «در شرایطی که چهار امتیاز سپاهان در شرایطی عادلانه به این تیم بازگشت، ۹ امتیاز با اشتباهات داوری از این تیم گرفته شد. داوری مسابقات سپاهان در سه دیدار پایانی نیم‌فصل، سرشار از اشتباهات فاحش بود. رفتار غلط داور مصاف با آلومینیوم در عدم برقراری آرامش در بازی، اشتباه داور رقابت با گل‌گهر در عدم تشخیص دو خطای محرز پنالتی برای سپاهان و خطای فاحش تیم داوری مسابقه با شمس آذر و اعلام آفساید برای گل سالم سپاهان و همچنین عدم اعلام پنالتی واضح روی مغانلو، ۹ امتیاز را از طلایی‌پوشان گرفت.» بازیکنان سپاهان با انتشار استوری مشترک به سوت‌های اشتباه اعتراض کردند و مدعی شدند این اشتباهات آرامش را از سپاهان گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار