کد خبر: 1207597
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰
از سال۹۷ به یک باره شرایط اقتصادی کشور رو به وخامت گذاشت، این مسئله روی زندگی اهالی روستای علی‌آبادسفلی در منطقه هشترود استان آذربایجان‌شرقی نیز تأثیر گذاشت.

از سال۹۷ به یک باره شرایط اقتصادی کشور رو به وخامت گذاشت، این مسئله روی زندگی اهالی روستای علی‌آبادسفلی در منطقه هشترود استان آذربایجان‌شرقی نیز تأثیر گذاشت.
اهالی این روستا از همان سال تصمیم گرفتند صندوقی را تشکیل دهند تا بتوانند دردی از مردم برطرف و مشکلی را حل و رفع کنند.
در همان دوران، صندوق سازندگی علوی پا به عرصه وجود نهاد و بارقه امیدی برای دل مردمان روستای علی‌آبادسفلی ایجاد کرد.
خانم رحیمی‌نژاد، مسئول صندوق سازندگی علوی است که در مورد این صندوق می‌گوید: هم اکنون اعضای این صندوق به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد که هر یک از اعضا رقمی حدود یک‌میلیون تومان را به عنوان آورده اولیه به صندوق پرداخت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بر اساس برآورد اولیه حدود ۵۰۰ میلیون تومان وام به اهالی اختصاص یافته است، ادامه می‌دهد: اگر چه این صندوق برای تأمین هزینه کمک معیشتی تشکیل شده است، اما سعی می‌کنیم این وام‌ها بیشتر در جهت اشتغال‌زایی مورد استفاده قرار گیرد.
مسئول صندوق سازندگی علوی تأکید می‌کند که بیشتر متقاضیان، این وام را برای توسعه کسب و کار‌های خانگی خود که عمدتاً قالی‌بافی است، استفاده می‌کنند، به طوری که از همین صندوق اشتغال‌زایی خوبی شده و حدود ۱۰۰ نفر از روستاییان برای خودشان کار ثابتی دست و پا کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه از این وام برای بازسازی مسکن، تأمین جهیزیه و حتی اجاره مسکن نیز استفاده می‌شود، تصریح می‌کند: ما بعد از راه‌اندازی این صندوق هیچ هدف‌گذاری‌ای نکرده‌ایم که حتماً باید از وام مثلاً فقط در مسیر اشتغال‌زایی استفاده شود، به همین دلیل اهالی محل برای حل مشکلات خود به این صندوق مراجعه می‌کنند و ما هم به اندازه وسع‌مان به آن‌ها کمک می‌کنیم.
خانم رحیمی‌نژاد خاطرنشان می‌کند: متأسفانه با بالا رفتن فشار‌های اقتصادی در یک سال گذشته بیشتر مردم این روستا از این وام‌ها برای امرار معاش خود استفاده می‌کنند، به طوری که برای مایحتاج روزانه خود مجبورند وام ضروری بگیرند تا بتوانند چرخ زندگی‌شان را بچرخانند.
وی با بیان اینکه اگر شرایط اقتصاد کشور مساعد بود، حتماً این وام‌ها در جهت اشتغال و رونق تولید به کار بسته می‌شد، اما چه کنیم که شرایط اقتصادی اصلاً مناسب و مساعد نیست و برای همین وام‌ها در جهت تأمین معیشت خانوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌گوید: در یک سال گذشته سعی کرده‌ایم از این وام‌ها برای تأمین نیاز‌های اولیه خانواده و موضوع مواسات بهره بگیریم، به طوری که برای خرید لوازم‌التحریر و پوشاک شب عید کودکان نیز وام گرفته و در این راه هزینه می‌شود.
مسئول صندوق سازندگی علوی می‌افزاید: تنها درخواست ما این است که با توجه به شرایط موجود در کشور و به خصوص بحث اقتصادی و فشار‌های ناشی از آن به مردم، تشکیل این صندوق‌ها واقعاً می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد، برای همین خیرین و بخش دولتی که بودجه‌هایی به منظور کمک‌های اجتماعی دارند به میدان بیایند تا این صندوق‌ها رونق بگیرند و مشکلات مردم در این روز‌های سخت کمتر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار