کد خبر: 1207513
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
همزمان با حضور گردانندگان مجمع روحانیون در حرم امام خمینی(ره)‌، یکی از همراهان آن جمع مدعی شد امکان رقابت انتخاباتی وجود ندارد و بنابراین این تشکل نمی‌تواند مردم را به انتخابات دعوت کند!

جوان آنلاین: اخیرا برخی اعضای مجمع روحانیون مبارز (موسوی خوئینی‌ها، خاتمی، موسوی لاری، مجید انصاری، ابطحی و...) به همراه گروهی که خود را «مجمع محققین و مدرسین حوزه» معرفی می‌کنند، به حرم امام خمینی رفتند و نشست مشترک به میزبانی سید حسن خمینی برگزار کردند.

به گزارش کیهان، سید محمد ایازی درباره محتوای گفت‌وگوی حاضران و این که آیا به انتخابات هم پرداخته‌اند، به عصر ایران گفت: وضعیت امروز مردم در نشست مجمعین مطرح شد که درباره انتخابات چه نظر و موضعی دارند؟ با توجه به اینکه بیشتر از دو ماه با انتخابات فاصله نداریم اما زمینه‌های مشارکت و انتخابات سالم و رقابتی اساساً فراهم نیست. این هم یکی از مسائلی بود که در نشست، بحث و گفت‌وگو شد. با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شد، نظر مجمعین در مجموع این نبود که مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند یا دعوت نکنند. نظرشان بیشتر این بود که چگونه می‌توان درباره انتخابات سخن گفت و چگونه به جامعه گفته شود که وضعیت کشور درباره انتخابات چگونه است. بی‌شک امروز زمینه‌های رقابت وجود ندارد، به دلیل اینکه برای افرادی زمینه ثبت‌نام فراهم نشده و کسانی که به صورت نادر ثبت‌نام کرده‌اند، رد صلاحیت شده‌اند. وی افزوده است: فضائی درست کردند که می‌گویند یک کیلو گلابی داریم، حال این گلابی چیست و با چه کیفیتی است؟ مشخص نیست. همین‌طور بیایید و در انتخابات شرکت کنید.

این اظهارات در حالی است که ثبت‌نام در انتخابات آزاد بوده اما برخی عناصر فعال در جریان موسوم به اصلاحات، تعمدا ثبت‌نام نکردند؛ برخی به علت پایگاه رای از دست رفته خود و برخی دیگر در اثر فشار افراطیونی که به اذعان رسانه‌های اصلاح‌طلب، موجب کناره‌گیری بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات و عارف از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان شدند و در اغتشاشات پارسال، با گروهک‌های تجزیه‌طلب همراهی کردند.

این نکته را هم باید به آقای ایازی یادآور شد که در انتخابات دوره قبلی مجلس، سه فهرست از سوی گروه‌های اصلاح‌طلب با سر لیستی آقای مجید انصاری منتشر شد که با موفقیت همراه نبود و آقای انصاری (معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهوردر دولت روحانی و عضو مرکزیت مجمع روحانیون) نتوانست بیش از ۶۹هزار رای کسب کند. همچنین در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰، اصلاح‌طلبان به جای یک نامزد، دو نامزد داشتند و خاتمی به همراه ۱۶ حزب اصلاح‌طلب از عبدالناصر همتی حمایت کردند که آنجا هم نتوانستند بیش از ۲/۴ میلیون رای کسب کنند.

گزارش‌های غیررسمی درباره انتخابات پیش‌رو حاکی از این است که شمار اصلاح‌طلبان ثبت‌نام کرده در انتخابات چندین برابر ظرفیت مورد نیاز مجلس (۲۹۰) نفر است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار