کد خبر: 1207345
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
نظامیان اسرائیلی با یورش شبانه به اردوگاه نورشمس در شمال غرب کرانه باختری، با ایجاد شرایط شبه جنگی، دو بیمارستان را به محاصره در آوردند.

جوان آنلاین: شهر «طولکرم» و اردوگاه «نورشمس» در کرانه باختری در ساعات نیمه شب گذشته و بامداد امروز شاهد یورش گسترده نظامیان اشغالگر اسرائیلی و تیراندازی و انفجارهای شدید بود.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه عرب۴۸، نظامیان اسرائیلی با خودروهای نظامی و بولدزر و تک تیرانداز و پهپاد وارد شهر طولکرم شدند و با عبور از خیابان‌های اصلی خود را به اردوگاه «نورشمس» رساندند.

به گفته اهالی که با صدای بمب‌های صوتی و تیراندازی از خواب برخاسته بودند، صهیونیست‌ها اردوگاه را محاصره کرده و تک تیراندازن نیز بالای پشت بام خانه‌ها مستقر شدند تا چند جوان اهل اردوگاه را بازداشت کنند.

نظامیان با شکستن درب تعدادی از خانه‌ها در میان وحشت زنان و کودکان وارد شده و اقدام به بازجویی ساکنین شدند. خودروها و بولدزرهای ارتش اسرائیل نیز در اطراف دو بیمارستان «الاسراء» و «شهید ثابت» در شهر طولکرم مستقر شده و تمامی ورود و خروج‌ها داخل بیمارستان‌ها را بررسی می‌کردند.

در اردوگاه آوارگان نورشمس نیز نظامیان اسرائیل به سوی اهالی در اطراف میدان «العلیمی» آتش گشودند و صدای انفجار و تیراندازی فضای اردوگاه را احاطه کرد.

همزمان اشغالگران اسرائیلی وارد روستای «یعبد»، «زبوبا» و «الجمله» در استان جنین شده و در ورودی روستای «کفیرت» در جنوب این استان، ایستگاه بازرسی دایر کردند.

در این حملات دهها فلسطینی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

پیش از این نیز نظامیان صهیونیست با خودروهای زرهی و پهپاد روز جمعه وارد اردوگاه الفارعه در کرانه باختری شدند و جوانان اردوگاه نیز با سلاح گرم به مقابله برخاستند.

شهرها و روستاها و اردوگاههای کرانه باختری به خصوص در بخش شمالی از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی، صحنه مبارزات جوانان فلسطینی است؛ به طوریکه طی ۸۴ روز گذشته ۳۱۵ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۴۸۲۰ نفر نیز به اسارت اشغالگران در آمده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار