کد خبر: 1207214
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: بعد از حمله اسرائیلی‌ها به کاروان سازمان ملل در غزه، حالا منابع اسرائیلی می‌گویند که کابینه نتانیاهو در حال بررسی طرحی محرمانه برای اخراج آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از غزه است.
به گزارش فارس، شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل دیروز در گزارشی گفت وزارت خارجه اسرائیل قصد دارد طرحی را برای اخراج آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) که نهادی زیر نظر سازمان ملل است، به کابینه ارسال کند. طرح مذکور در گزارشی با طبقه‌بندی «فوق‌محرمانه» تدوین شده و شامل سه مرحله است؛ اول: کشف همکاری [ادعایی]میان آنروا و حماس. مرحله دوم: کاهش فعالیت‌های آنروا در غزه و جایگزینی یک یا چند سازمان دیگر برای ارائه خدمات آموزشی و اجتماعی به مردم غزه و در مرحله سوم: انتقال تمامی وظایف آژانس آنروا به هیئتی که قرار است بعد از جنگ بر غزه حکمرانی کند. شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که این طرح به زودی به هیئت وزیران کابینه نتانیاهو عرضه خواهد شد. این طرح، واکنشی به انتقادات شدید و بی‌سابقه آنروا علیه اسرائیل است و بار‌ها این رژیم را به جنایت جنگی متهم کرده است. آنروا روز جمعه در جدیدترین بیانیه خود گفت که «هیچ جای غزه امن نیست» و طی بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، اعلام کرد که در حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه از ۷ اکتبر، ۳۰۸ فلسطینی که در مراکز سازمان ملل متحد در این منطقه پناه گرفته بودند، کشته شده‌اند. همزمان، توماس وایت، رئیس آنروا در غزه نیز به حمله اسرائیل به کاروان سازمان ملل اشاره کرد که روز پنج‌شنبه اتفاق افتاد. او گفت: «سربازان اسرائیلی به یک کاروان امدادرسانی هنگام بازگشت از شمال غزه از طریق جاده‌ای که ارتش اسرائیل تعیین کرده بود شلیک کردند.» او با بیان اینکه یکی از خودرو‌های این کاروان آسیب دیده، گفت: «کارکنان بخش امدادرسانی هرگز نباید هدف قرار بگیرند.» مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل هم دیروز با انتقاد از حمله اسرائیلی‌ها به کاروان سازمان ملل، حمله رژیم اسرائیل به کاروان کمک‌ها به غزه را محکوم کرد. دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه هم اعلام کرده که ارتش اسرائیل دست سربازان خود را در نوار غزه باز گذاشته تا آن‌ها در یورش به خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی، مرتکب هر اقدام غیراخلاقی از جمله سرقت وسایل و دارایی‌های آن‌ها و غارت خانه‌ها شوند. این نهاد اروپایی-مدیترانه‌ای گفته که موارد متعددی را به ثبت رسانده که حاکی از دست داشتن سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در سرقت برنامه‌ریزی‌شده دارایی‌ها و وسایل فلسطینی‌ها از جمله طلا، پول، تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ هستند.


شکایت آفریقای جنوبی به لاهه
دادگاه لاهه اعلام کرد که آفریقای جنوبی از اسرائیل به علت نقض کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه نزد این دادگاه شکایت کرده است و تل‌آویو به این اقدام کیپ‌تاون واکنش نشان داد. به گزارش مهر به نقل از الجزیره، بر اساس اعلامیه دیوان بین‌المللی دادگستری، در شکایت آفریقای جنوبی آمده است که اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است. تل‌آویو پس از طرح شکایت پرتوریا به این کشور حمله کرد و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ادعای آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بی‌اساس است. این وزارتخانه با طرح این ادعا که اسرائیل با حماس می‌جنگد نه مردم غزه، افزود: آفریقای جنوبی با یک گروه تروریستی همکاری می‌کند که خواستار نابودی ما است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار