کد خبر: 1206000
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: از خاورمیانه تا قلب اروپا و از آنجا تا امریکا، برای چندمین هفته متوالی شاهد اعتراضات مقابل جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است. معترضان انگلیسی در جدیدترین شکل اعتراض، خیابان‌های محل تجمع فروشگاه‌های پوشاک سرشناس و محل‌های تردد خریداران ایام نزدیک به عید سال نوی میلادی در مرکز لندن را هدف تظاهرات قرار دادند.
به گزارش سی‌ان‌ان، صد‌ها نفر از حامیان فلسطین و معترضان به تداوم جنگ اسرائیل در غزه شنبه شب در خیابان‌ها در حال راهپیمایی به سمت مرکز خرید «بوِرلی» در لس‌آنجلس بودند که پلیس با ده‌ها خودرو و واحد‌های موتوری مسیر حرکت آن‌ها را سد کرد و مانع از ادامه راهپیمایی آن‌ها شد. پلیس لس‌آنجلس گفته که معترضان یک تقاطع در مسیر مرکز خرید بورلی را تصرف کردند و همین باعث شد که پلیس این تجمع را غیرقانونی اعلام و دستور پراکندگی صادر کند. معترضان با نشستن کف خیابان و مسدود کردن خیابان خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و به تداوم بمباران فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. در نیویورک هم، هزاران کارگر از جمله تعداد زیادی از یهودیان در حمایت از غزه دست به تظاهرات زده و حمایت‌های امریکا از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
در انگلیس، معترضان در جدیدترین شکل اعتراض، با تجمع در خیابان‌های محل فروشگاه‌های پوشاک سرشناس و محل‌های تردد خریداران ایام نزدیک به عید سال نوی میلادی، دست به اعتراض زدند. معترضان با راهپیمایی در مرکز شهر لندن توجه خریداران ایام کریسمس را به خود جلب کرده و از آن‌ها خواستند برند‌های معروف پوشاکی را که حامی رژیم صهیونیستی هستند، تحریم کنند. بر اساس گزارش «پرس اسوسیشن»، صد‌ها تن از این تظاهرکنندگان در میدان‌ها و خیابان‌های محل قرارگیری برند‌های مهم پوشاک در شهر لندن شامل میدان «سوهو»، خیابان «آکسفورد»، خیابان «ریجنت» و خیابان «کارنابی» راهپیمایی کرده و ابتدا در برابر فروشگاه برند «پوما»، شرکت تولید پوشاک ورزشی که اسپانسر تیم فوتبال رژیم صهیونیستی است، تجمع کرده و خواستار تعطیل شدن این فروشگاه شدند. این معترضان اعلامیه‌هایی حاوی فهرستی از برند‌های پوشاک و مد حامی رژیم صهیونیستی توزیع کرده و تحریم این برند‌ها از جمله پوما را خواستار شدند.
همچنین شمار قابل‌توجهی از حامیان فلسطین روز شنبه در شهر «برلین» پایتخت آلمان در حمایت از مردم غزه راهپیمایی کردند. حاضران در این تجمع از منطقه «کروزبرگ» در پایتخت آلمان تا دروازه «براندنبورگ» در مرکز شهر راهپیمایی کردند و خواستار پایان جنگ در غزه شدند. در تونس نیز شمار زیادی از مردم تونس، روز یک‌شنبه برای چندمین بار از آغاز جنگ غزه، در مقابل سفارت امریکا در پایتخت کشورشان تظاهرات کردند و با سردادن شعار، خواستار توقف تجاوز به غزه و هدف قرار دادن فلسطینی‌ها شدند. همزمان، تظاهرات گسترده در استانبول در محکومیت کشتار مردم غزه برگزار شد. مردم در شهر قیصریه ترکیه هم در حمایت از غزه و فلسطین تظاهرات کردند و خواستار توقف جنگ علیه غزه شدند. در تظاهرات همبستگی با غزه در شهر رباط، پایتخت مراکش، نیز تظاهرات‌کنندگان حمله به غزه و عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.
تظاهرات صهیونیست‌ها از تل‌آویو تا قدس
دو روز بعد از کشته شدن سه اسیر صهیونیست دیگر در غزه در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو در حال تشدید شدن است. شهرک‌نشینان صهیونیست دیشب در حالی که باران تندی می‌بارید تظاهراتی را در شهر تل‌آویو به سمت قدس اشغالی برگزار کردند و به بی‌توجهی دولت رژیم صهیونیستی به وضعیت اسرای اسرائیلی در غزه و ناتوانی در بازگرداندن آن‌ها اعتراض کردند. آن‌ها خواستار بازگرداندن فوری اسرای اسرائیلی از غزه شدند. این تظاهرات قرار است پنج روز ادامه داشته باشد و روز پنج‌شنبه تظاهرات‌کنندگان مقابل دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمع خواهند شد و خواستار اقدام فوری و جدی برای آزادی اسرا خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار