کد خبر: 1205947
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
رئیس کمیته حقوق بشر:
خانواده آقای نوری حق خود می‌دانند که حکم صادره از سوی دادگاه ملی سوئد را به دلیل عدم‌رعایت موازین حقوقی به رسمیت نشناسند و از سیستم قضایی سوئد در مجامع بین‌المللی شکایت و موضوع را از طریق دیوان بین‌المللی پیگیری کنند.

جوان آنلاین: زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در گفتگو با ایرنا درباره حکم اخیر دادگاه تجدید نظر سوئد در خصوص تأیید حکم حبس ابد حمید نوری، دیپلمات ایرانی زندانی در این کشور اظهار کرد: دستگاه قضایی سوئد با این حکم نشان داد به شدت تحت تأثیر جوسازی‌های گروهک تروریستی منافقین قرار دارد و با شکایت بی‌پایه و اساس این گروهک، حکم حبس ابد صادر کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعا‌های حقوق‌بشری غربی‌ها افزود: در حالی که سوئد مدعی است یکی از آزادترین کشور‌های دنیاست، اما ۵۰ماه انفرادی غیرقانونی آقای نوری آن هم صرفاً به استناد شهادت دروغین برخی اعضای گروهک تروریستی منافقین در دادگاهی کاملاً فرمایشی و از قبل برنامه‌ریزی‌شده، نشان داد همه این ادعا‌ها کاملاً دروغ است.
رئیس کمیته حقوق‌بشر مجلس شورای اسلامی سپس برخی ظلم‌های دولت سوئد به مهاجران به عنوان یکی از کشور‌های دارای بیشترین فشار‌های غیرقانونی و تبعیض‌های ناروا علیه مهاجران را یادآور شد و اظهار داشت: دولت سوئد با بایکوت رسانه‌ها، اجازه شنیده‌شدن اعتراضات مهاجران به اقدامات غیرقانونی این کشور علیه مهاجران را نمی‌دهد.
به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، ۵۰ماه انفرادی به قدری شکنجه روحی و روانی بزرگی است که کمتر کسی می‌تواند این فشار روانی را تحمل کند.
وی خاطرنشان کرد: دولت و دستگاه قضایی سوئد اجازه ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین حق اولیه یک زندانی را که انتخاب وکیل است از آقای نوری سلب کرد و حتی وقتی خانواده وی نسبت به وکلای تسخیری آقای نوری اعتراض داشتند، وکلای تسخیری دیگری را به آن‌ها تحمیل کردند، این در حالی است که همین وکلای تسخیری هم می‌خواستند شاهدان خود را در جلسات دادگاه حاضر کنند، اما دولت سوئد به آن‌ها ویزا نداد، بعد که خواستار شهادت شاهدان آقای نوری به صورت ویدئوکنفرانس شدند، باز هم دادگاه در مسیر برگزاری شهادت ویدئوکنفرانسی شاهدان وی، سنگ‌اندازی کرد و آنقدر دیر با این موضوع موافقت کردند که عملاً زمان برگزاری دادگاه به پایان رسید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: خانواده آقای نوری حق خود می‌دانند که حکم صادره از سوی دادگاه ملی سوئد را به دلیل عدم‌رعایت موازین حقوقی به رسمیت نشناسند و از سیستم قضایی سوئد در مجامع بین‌المللی شکایت و موضوع را از طریق دیوان بین‌المللی پیگیری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار