کد خبر: 1205775
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
شورای امنیت سازمان ملل جمعه برای رأی‌گیری درباره قطعنامه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکیل جلسه داد و در آن پیشنهاد روسیه برای «تعلیق» درگیری‌ها توسط امریکا وتو، اما قطعنامه ۲۷۲۲ تصویب شد

جوان آنلاین: عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد شدید از مواضع امریکا در زمینه جنگ غزه به ویژه در شورای امنیت، با هشدار صریح به کشور‌های منطقه تصریح کرد که هر کسی که جرئت ندارد برای مردم غزه، غذا وارد کند، امکان وارد کردن سلاح هم نخواهد داشت.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه برای رأی‌گیری درباره قطعنامه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکیل جلسه داد و در آن پیشنهاد روسیه برای «تعلیق» درگیری‌ها توسط امریکا وتو، اما قطعنامه ۲۷۲۲ تصویب شد. محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «واشینگتن بار دیگر از وتوی خود در برابر توقف کشتار‌ها و نسل‌کشی‌های امریکا و اسرائیل در غزه استفاده کرد.» وی افزود: «آنچه امریکا انجام داد، اعدام و تروریسم آشکار علیه مردم غزه و بشریت است. قطعنامه شورای امنیت که شامل «اعمال کنترل» بر کمک‌رسانی به غزه می‌شود، مانعی برای ورود کمک‌ها در صورت موافقت اسرائیل با اجرای آن خواهد بود.» محمدعلی الحوثی همچنین به قطعنامه شورای امنیت برای اعمال نظارت بر ورود کشتی‌ها به مناطق تحت کنترل دولت یمن اشاره کرد و گفت: «آنچه سازمان ملل در زمینه نظارت کشتی‌ها در جمهوری یمن انجام داد، گواه روشنی بر صحت گفته ما درباره مانع‌تراشی در مسیر ارسال کمک‌ها به غزه است.» الحوثی با اشاره به مواضع کشور‌های عربی و اسلامی در قبال وضعیت غزه، گفت: «هر فردی که جرئت وارد کردن غذا را نداشته باشد، جرئت آوردن سلاح را هم نخواهد داشت.» وی ادامه داد، تلاش واشینگتن برای صدور قطعنامه به این شکل، مؤید وحشی‌گری امریکا و مشارکت آن با رژیم صهیونیستی در جنایات و کشتار غزه است. ارتش یمن از ماه گذشته میلادی در پی کشتار مردم غزه، به سمت کشتی‌های بین‌المللی که از دریای سرخ عبور می‌کنند حملات پهپادی و موشکی انجام داده است. لایل براینارد، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید در این مورد به خبرنگاران گفت: «ما شاهد آن‌ها در دریای سرخ هستیم و از نزدیک آن‌ها را رصد می‌کنیم و با شرکای خود در منطقه همکاری لازم را داریم.» دیروز و بنابر گزارش مرکز تجارت دریایی انگلیس، یک پهپاد در ۲۰۰ مایل دریایی منطقه وراوال هند به یک کشتی اصابت کرد و سبب حریق در آن شد. طبق این گزارش، حریق اطفا شده و کسی آسیب ندیده است. مرکز تجارت دریایی انگلیس شامگاه جمعه هم در بیانیه‌ای از ناپدید شدن یک کشتی در مجاورت سواحل سومالی خبر داده بود. در پی انتشار این خبر، نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد: «بعید می‌دانیم که این کشتی از سوی یمن مورد اصابت قرار گرفته باشد، چون از سواحل یمن صد‌ها کیلومتر فاصله دارد.»

دریای سرخ، منطقه صلح برای صهیونیست‌ها نخواهد بود
شرکت‌کنندگان در راهپیمایی در شهر تعز یمن با سر دادن شعار «هراسی از ائتلاف حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی نداریم»، تأکید کردند فلسطین اصلی‌ترین مسئله برای آنان است و به عهدی که با اهالی غزه بسته‌اند، پایبند هستند و به پیروزی آنان اطمینان دارند. عبده محمد لجندی، معاون رئیس مجلس مشورتی یمن گفت: «دریای سرخ، منطقه صلح برای اسرائیل و کشتی‌هایی که به مقصد این رژیم حرکت می‌کنند، نخواهد بود، زیرا آن‌ها متجاوز و قاتل هستند و کاری جز قتل کودکان بلد نیستند. هراسی از تهدیدات آن‌ها نداریم و این ما هستیم که آن‌ها را تهدید می‌کنیم و به آنان هشدار می‌دهیم، زیرا ما به حق هستیم و آن‌ها بر باطل هستند.» شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی تأکید کردند ملت یمن، در برابر آنچه که غزه و فلسطین با آن روبه‌روست، دست بسته باقی نخواهد ماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار