کد خبر: 1205773
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
جنگ غزه درحالی وارد هفتادونهمین روز خود شده است که به دلیل حملات گسترده ارتش صهیونیستی، صد‌ها هزار نفر از ساکنان این باریکه تحت محاصره از حداقل امکانات بهداشتی و غذایی هم محروم هستند

جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی با ارتکاب انواع جنایت‌ها در غزه، روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرده که به گفته رسانه‌ها، درگیری اخیر در غزه از دوره جنگ ویتنام بی‌سابقه بوده، چیزی که گزارش‌های سازمان ملل هم آن را تأیید می‌کند که گفته یک‌چهارم مردم غزه از گرسنگی شدید رنج می‌برند.
جنگ غزه درحالی وارد هفتادونهمین روز خود شده است که به دلیل حملات گسترده ارتش صهیونیستی، صد‌ها هزار نفر از ساکنان این باریکه تحت محاصره از حداقل امکانات بهداشتی و غذایی هم محروم هستند. جولیت توما، مدیر اطلاع رسانی و ارتباطات آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) روز شنبه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: اگر بخواهیم دیدگاه خود را درباره حوادث غزه بگوییم، باید گفت اوضاع در این منطقه تکان‌دهنده است و در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که گفته می‌شود یک‌چهارم اهالی این منطقه دچار گرسنگی شدید شده‌اند. این مسئول سازمان ملل تأکید کرد که اوضاع مذکور نتیجه مستقیم محاصره و عدم دسترسی به کمک‌های اساسی از جمله غذا به وجود آمده است. توما در پایان اظهاراتش تأکید کرد: چیزی که الان به آن نیاز داریم، آتش‌بس انسانی و افزایش کمک‌رسانی به نوار غزه است.
از سوی دیگر، در جدیدترین گزارش طبقه‌بندی امنیت غذایی یکپارچه، هشدار داده شد که ناامنی غذایی شدید همه کودکان زیر پنج سال غزه را که تعدادشان ۳۳۵ هزار نفر است در معرض خطر سوءتغذیه شدید و مرگ قابل پیشگیری قرار دارند.
به گزارش المیادین، سازمان کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای با هشدار به وضعیت غذایی در غزه اعلام کرد: این شرایط فاجعه‌بار که انسان‌ها آن را به وجود آورده‌اند و قابل پیش‌بینی و اجتناب‌پذیر هستند به این معناست که کودکان و خانواده‌های غزه اکنون با بمباران هوایی و یورش زمینی اسرائیل مواجه هستند و این احتمال وجود دارد که شرایط بدتر از این هم شود.» در این گزارش آمده است: «حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با سطوح اضطراری نا امنی غذایی شدید مواجه هستند و آستانه قحطی به سبب ناامنی غذایی شدید، عملاً رد شده است و خطر مرگ به خاطر گرسنگی برای بسیاری از خانواده واقعی شده است.» با استناد به این وضعیت فاجعه‌بار انسانی و غذایی در غزه است که خبرگزاری آسوشیتدپرس، جنگ غزه را یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ عنوان کرده است. براساس تجزیه و تحلیل شبکه سی‌ان‌ان و یک شرکت هوش مصنوعی، رژیم صهیونیستی در ماه اول جنگ خود در غزه، صد‌ها بمب مهیب شلیک کرد که بسیاری از آن‌ها قادر به کشتن یا زخمی کردن مردمی در فاصله بیش از ۳۰۰ متر بودند.
به گزارش آسوشیتدپرس، کارشناسان همچنین می‌گویند که کارزار نظامی بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه غزه، اکنون در میان مرگبارترین و ویرانگرترین حملات در تاریخ اخیر قرار دارد که از دوره جنگ ویتنام در دهه ۱۹۶۰ میلادی تاکنون بی سابقه بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار