کد خبر: 1205699
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
کشت قراردادی گندم در ۱۹۸ هزار هکتار از مزارع خراسان‌رضوی آغاز شد.

کشت قراردادی گندم در ۱۹۸ هزار هکتار از مزارع خراسان‌رضوی آغاز شد.
وحیدرضا فریدونی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌رضوی گفت: دومین سال طرح کشت قراردادی گندم در استان آغاز شده که با اجرای این طرح ۱۹۸ هزار هکتار از مزارع کشت آبی و دیم را مورد هدف اجرای طرح کشت قراردادی قرار گرفته است.
وی افزود: با اجرای این طرح به ازای تحویل هر تُن گندم به مراکز خرید تضمینی مبلغ یک میلیون‌و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان کمک هزینه حمل به کشاورزان پرداخت خواهد شد. این مسئول ادامه داد: برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در بیمه محصول و همچنین پرداخت ۸۰ درصد حق بیمه پس از واریز وجه گندم خریداری شده از دیگر مزایای طرح کشت قراردادی است که در جهت آرامش خاطر کشاورزان اجرایی می‌گردد.
فریدونی گفت: گندم‌کاران با استفاده از این طرح می‌توانند محصول خود را با آرامش خاطر بیشتری تولید و برداشت کرده و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند و محصول در پایان با قیمت مصوب خرید تضمینی خریداری خواهد شد. وی در خصوص چگونگی مشارکت و ثبت قرار در این طرح افزود: کشاورزان متقاضی این طرح باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی شهرستان، در سامانه پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را به روزرسانی و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، براساس کد ملی و شماره همراه متعلق به خود نسبت به ثبت قرارداد اقدام نمایند. مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌رضوی تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند نرم افزار کاربردی کشت قراردادی را با مراجعه به درگاه اینترنتی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس GTC. ir دریافت کنند.
فریدونی افزود: در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت و نیل به خودکفایی در تولید گندم و همچنین حمایت از گندمکاران با حذف واسطه‌ها و تولید محصول با کیفیت، طرح کشت قراردادی گندم بالغ بر ۱۳هزارو ۷۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش خود قرار داده است. وی ادامه داد: ثبت این مقدار سطح زیرکشت در سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی با مشارکت ۲ هزارو ۶۹۱ کشاورز گندمکار و این اداره کل انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار