کد خبر: 1204810
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: وزارت بهداشت باریکه غزه اعلام کرد که دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها باقی نمانده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دست به ارتکاب جنایات پی‌درپی در شمال این باریکه می‌زند و تأکید کرد که «دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها و بیماران باقی نمانده است.» همزمان، هلال احمر فلسطین از جامعه بین‌الملل خواسته از کادر پزشکی و نیرو‌های درمانی در کنار مراکز پزشکی در نوار غزه حمایت به عمل آورد.
رژیم صهیونیستی دیروز در تازه‌ترین حمله خود علیه بیمارستان‌ها در غزه، بخش زایمان بیمارستان ناصر در خان‌یونس را بمباران کرد. شبکه الجزیره گزارش کرده که در این حمله ساختمان بخش زنان و زایمان بیمارستان هدف قرار گرفته که بر اثر آن دست‌کم یک نفر کشته و شماری مجروح شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره گفته که اقدامات اشغالگران صهیونیست بخشی از سناریویی است که در شمال نوار غزه و از بیمارستان شفا آغاز شد و هدف آن، این است که سیستم بهداشتی و درمانی جنوب نوار غزه را نابود کند. رئیس سازمان جهانی بهداشت گفته که سیستم بهداشتی غزه در حالت فروپاشی کامل قرار دارد و با اشاره به حملات اسرائیلی‌ها به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه تأکید کرده که از دست دادن یک بیمارستان دیگر ضربه سختی به نظام درمان این منطقه جنگ‌زده می‌زند. او می‌گوید: «ما به شدت نگران امنیت آوارگانی هستیم که در ساختمان بیمارستان کمال عدوان پناه گرفته بودند و حملات علیه این آوارگان برخلاف پروتکل‌های حقوقی است.»
هرچند مقام‌های بلندپایه رژیم صهیونیستی طی دو و نیم ماه از شروع جنگ غزه ادعا کرده‌اند که فقط به اهداف نظامی در نوار غزه حمله می‌کنند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته که «اسرائیل هر اقدامی را برای خودداری از آسیب زدن به غیرنظامیان انجام می‌دهد» ولی نشانه‌هایی جدی از غلبه دیدگاه‌های نژادی در رده‌های میانی این رژیم وجود دارد. دیوید اسرائیل، رئیس شورای شهر متولا در اراضی اشغالی گفته که نوار غزه باید کاملاً با خاک یکسان و به «موزه‌ای شبیه به اردوگاه آشویتس در لهستان» تبدیل شود! دیوید اسرائیل گفته است: «باید از دریا تا حصار مرزی غزه، یک نوار امنیتی ایجاد شود؛ کاملاً خالی از سکنه تا یادآوری شود که روزگاری آنجا چه بوده است. این منطقه خالی باید شبیه به اردوگاه آشویتس باشد.» به گفته این مقام صهیونیست، به جای کوچاندن مردم غزه به سمت جنوب، باید آن‌ها را به اردوگاه‌های لبنان کوچاند. او مدعی شد: «تمام نوار غزه باید درست مثل آشویتس، تخلیه و با خاک یکسان شود. باید آن را به یک موزه تبدیل کنیم و در آن زور اسرائیل را به نمایش بگذاریم و همه را از زندگی کردن در نوار غزه بترسانیم.»
حقایق تکان‌دهنده «آنروا»
کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گفتگو با شبکه الجزیره گفته که تعداد کودکان و زنانی که تنها در ۴۰روز در نوار غزه به شهادت رسیدند، از تعداد غیرنظامیان کشته شده در جنگ اوکراین در حدود ۲۲ماه بیشتر است. به گزارش ایسنا، فیلیپ لازارینی، گفته که با همه معیارها، وضعیت غزه بی‌سابقه و تکان‌دهنده است. وی خاطرنشان کرد: تعداد شهدای غیرنظامی و کارکنان سازمان ملل در غزه بی‌سابقه است. لازارینی تأکید کرد که «تعداد کودکان و زنانی که در غزه در ۴۰روز شهید شده‌اند، از تعداد غیرنظامیان کشته شده در طول جنگ اوکراین که حدود ۲۲ماه پیش آغاز شد، بیشتر است.» لازارینی گفت: «سطح ویرانی در غزه نیز بی‌سابقه است، زیرا ۶۰ درصد زیرساخت‌ها ویران شده‌است.» وی افزود: ۹۰درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار