کد خبر: 1204429
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
معاون وزیر کار گفت: در تابستان ۱۴۰۱ فاصله میان بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور ۱۷.۱ درصد بوده که نشان از نابرابری بسیار زیاد نرخ بیکاری دارد. آمار تابستان امسال نابرابری نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسیده که ۱۰ درصد کاهشی بوده است.

جوان آنلاین: محمود کریمی بیرانوند معاون وزیر کار امروز در نشست تبیینی عملکرد حوزه کارآفرینی و اشتغال دولت سیزدهم اظهار داشت: در تابستان ۱۴۰۱ فاصله میان بالاترین و پایین‌تر نرخ بیکاری در کشور ۱۷.۱ درصد بوده که نشان از نابرابری بسیار زیاد نرخ بیکاری دارد. آمار تابستان امسال نابرابری نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسیده که ۱۰ درصد کاهشی بوده است.

به گزارش فارس، وی افزود: نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است اما هنوز نیز بالاست و به سطوح کاهشی نزدیک می‌شود.

به گفته معاون وزیر کار، بازار کار و فضای اشتغال از چند جهت بررسی می‌شود که یکی از این مسیرها مربوط به آماری است که از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود. سازمانی که مستقل است و ذیل سازمان برنامه و بودجه فعالیت می‌کند شاخص‌های آماری آن ربطی به دولت‌های مختلف ندارد و طبق استانداردهای جهانی است. دومین مرجع برای سنجش فضای کار، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سومین منبع آمار مربوط به سامانه رصد ملی وزارت کار است.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: اهداف مهمی که در وزارت کار مشخص شده، این است که برآوردهای محوری زیرساخت‌های بازار کار از کدملی استخراج شوند. محوریت ما کدملی است تا بدانیم برای شخص چه اتفاق هایی رخ داده است.

وی اضافه کرد: مرکز آمار در سال ۵ مرتبه نرخ بیکاری را اعلام می‌کند، ۴ مرتبه در فصل و یک بار سالیانه که ۲ ماه پس از پایان هر سال اعلام می‌شود. زمانی که نرخ بیکاری فصلی اعلام می‌شود، نباید فصل به فصل مقایسه کرد باید با همان بازه زمانی در سال قبل مقایسه شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
0
آقای معاون وزیر راهکار وزارتخانه شما بیکاری را کم نکرده بلکه نرخ کم زاد و ولد بیکاری را کم کرده.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار