کد خبر: 1203870
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
امین اسدی جانشین قرارگاه دامپزشکی کشور
اگر در جهاد تبیین و جهاد دامپزشکی خوب عمل کنیم، می‌توانیم سربازان گمنام عرصه سلامت غذایی را که همکاران دامپزشکی هستند، افسران سلامت غذایی بنامیم.

جوان آنلاین: تاکنون و در هزارو ۲۰۰ رزمایش جهادی بیش از ۲۰میلیون خدمت رایگان واکسیناسیون، سمپاشی، ویزیت و آموزش در مناطق محروم و صعب‌العبور ارائه شده است. اقدام جهادی یعنی عبور از موانع و تلاش برای حل مشکلات و هر جا جهادی عمل کرده‌ایم، مشکلات راحت‌تر حل شده که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام با دستان خالی جلوی کشور‌های قدرتمند ایستاده‌اند.
اگر در جهاد تبیین و جهاد دامپزشکی خوب عمل کنیم، می‌توانیم سربازان گمنام عرصه سلامت غذایی را که همکاران دامپزشکی هستند، افسران سلامت غذایی بنامیم.
قبل از هر چیز باید بیانات مقام معظم رهبری را به عنوان چراغ راه‌مان در نظر داشته باشیم و وقتی ایشان می‌فرمایند جهادی عمل کنید، یعنی باید شب و روز خود را برای آبادانی کشور صرف کنیم.
در خرداد۱۴۰۱ اولین رزمایش جهاد دامپزشکی در منطقه زاگرس ایران انجام شد و تاکنون هزارو ۲۰۰ رزمایش ملی در کشور برگزار شده است. یکی از دستاورد‌های مهم جهاد دامپزشکی ارائه ۲۰میلیون خدمت رایگان در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف از جمله ویزیت و آموزش در مناطق محروم و صعب‌العبور، واکسیناسیون، سمپاشی و رسیدگی به وضعیت دام‌ها بود که حاصل زحمات آن مقابله با بیماری‌های مختلف به ویژه طاعون نشخوارکنندگان کوچک بود، ضمن اینکه تفاهمنامه‌ای بین سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده و کسانی که در بخش خصوصی و دانشجویی در اردوی جهادی شرکت کنند با تأیید مدیر کل استان امتیاز بازآموزی خواهند گرفت.
آشنایی با روحیه انقلابی‌گری و کار‌های جهادی و همچنین کشف تجربه دانشجویان و جوانان در کنار درمانگران با تجربه از دیگر دستاورد‌های این آزمایش‌هاست. در هفته بسیج هم ۴میلیون خدمت رایگان ارائه شد که این یک افتخار بزرگ برای سازمان دامپزشکی است و از تمام زحمتکشان و افسران سلامت غذایی کشور باید تقدیر و تشکر کرد.
همزمان با اعزام ۱۹گروه جهادی، واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۲هزار رأس دام سبک و سنگین، سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی و آموزش بهره‌برداران به مدت سه روز در شرق مازندران انجام شد.
واکسیناسیون رایگان دام در قالب اولین رزمایش جهاد دامپزشکی مازندران با شعار سفیران خدمت در ۱۵روستای منطقه محروم و کم‌برخوردار هزارجریب شهرستان بهشهر انجام شد. تمامی بیماری‌های احتمالی دام و طیور با اقدامات پیشگیرانه تحت کنترل است و در سال جاری بیش از ۵ میلیون واکسیناسیون انواع دام علیه بیماری انجام شد. سمپاشی از مهم‌ترین راهکار پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی است و در کنار تمام جهادگرانی که همیشه در میدان حضور دارند تا به شهروندان خدمات‌رسانی کنند از همه دامداران استان توقع داریم سمپاشی جایگاه دام و انجام واکسیناسیون رایگان را جدی بگیرند. همواره گروه‌های جهادی متخصص و دانشجویان جهادی رشته دامپزشکی کمک‌کار در پیشگیری از بیماری‌های دامی در مناطق محروم هستند. همه این اقدامات برای کنترل بیماری در جمعیت دام عشایری استان‌های مختلف و همچنین مازندران است.
پیشگیری از بیماری‌های احتمالی دامی در بین جمعیت دامی مناطق محروم بسیار ضروری است و در رزمایش جهادگران جهاد کشاورزی و سپاه کربلای مازندران همکاری همه‌جانبه‌ای بین نیرو‌ها وجود داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار