کد خبر: 1203495
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
جوان آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا جلسه‌ای با نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس درباره انتخابات نداشته است، گفت: ملاک و مبنای ما در شورای نگهبان قانون است. 
به گزارش ایرنا، هادی طحان نظیف در جلسه پرسش و پاسخ به مناسبت گرامیداشت مقام دانشجو در دانشکده حقوق دانشگاه تهران گفت: ۱۱ اسفند سال جاری شاهد دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستیم، هر دو این انتخابات مهم هستند و اقدامات اجرایی در این زمینه از ماه‌ها قبل آغاز شده است. 
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مجریان بر این است که انتخابات پرشور برگزار شود، اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی که چند روز قبل از پیش ثبت نام نهایی شد اصلاح قانون انتخابات بود. 
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: ما پیش ثبت‌نام و ثبت نام را پشت سر گذاشتیم هیئت‌های اجرایی اولین مرحله بررسی صلاحیت‌ها را انجام دادند این هیئت‌ها هیچ ارتباطی با شورای نگهبان ندارند. مرحله بعد هیئت نظارت استانی است که مهلت بررسی آن‌ها ۵۰ روز است، هم اکنون ما در این مرحله هستیم مرحله آخر مرحله شورای نگهبان است که ما ۳۰ روز زمان داریم. وی در پاسخ به سؤالی درباره رد صلاحیت‌ها و عدم اعلام عمومی آن از سوی شورای نگهبان گفت: انتشار دلایل رد صلاحیت نیاز به مجوز قانونی دارد. قانون چنین اجازه‌ای به ما نداده البته در اصلاحیه اخیر شاهد یک اصلاحیه بودیم اگر کسی انتصاب کذبی را نسبت به نهاد‌هایی داشت قانون اجازه دفاع را داده است. طحان نظیف در پاسخ به سؤالی درباره جلسه اعضای شورای نگهبان با اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: ما جلسه‌ای با هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان در خصوص انتخاب نداشته‌ایم، نداریم و نخواهیم داشت، ممکن است در خصوص صلاحیت یک نماینده موضوعی مطرح باشد که با آن فرد صحبت می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه شورا با رد صلاحیت غیر اصولگرایان مانع حضور افراد در بخش‌های مختلف می‌شود، گفت: در این چهل و خرده‌ای سال دولت‌ها و مجالس مختلف با دیدگاه‌های مختلف از این صندوق‌های رأی روی کار آمدند این‌ها به لحاظ سیاسی یک جور فکر نمی‌کردند مجالس هم همین گونه بوده‌اند، ما در شورا نگاه حزبی، سیاسی و سلیقه‌ای نداریم. وی در بخشی از سخنانش گفت: جامعه دانشجویی در طول تاریخ همواره حضور پر افتخاری در کنار مردم ایران داشته، از مردم بوده و برای مردم تلاش کرده است. طحان نظیف افزود: در طول تاریخ شاهدیم جریان دانشجویی ما همیشه درست دیده و درگیر حواشی نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار