کد خبر: 1203341
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
حبیب اسدالله نژاد، کارشناس صنعت طیور، «مشکلات توزیع و گرانی نهاده» را دلایل افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته عنوان کرد.

جوان آنلاین:  قیمت مرغ در چند روز گذشته به کیلویی 96 هزار تومان رسیده این در حالی است که نرخ مصوب دولت 75 هزار تومان است یعنی در واقع فروشندگان 20 کیلوگرم در هر کیلو گرانتر می‌فروشند.

به گزارش فارس، حبیب اسدالله نژاد ،کارشناس صنعت طیور، «مشکلات توزیع و گرانی نهاده» را عامل گران شدن مرغ در چند روز اخیر عنوان کرده و می‌گوید که قیمت مصوب هر کیلو سویا سه ماه پیش ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان بود که به ۱۹ هزار تومان رسیده حدود یک هفته پیش این قیمت ۱۰ درصد افزایش یافت و ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان شد و چون تامین به موقع انجام نمی شود مرغداران مجبورند از بازار آزاد سویا را با قیمت‌های بالاتر یعنی هر کیلو ۳۵ هزار تومان خریداری کنند.

وی قیمت مصوب جوجه یکروزه را ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان است بیان کرد که تولیدکنندگان آن را با قیمت‌های ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان خریداری می‌کنند.

 

در چند ماه اخیر قیمت مرغ در محدوده نرخ مصوب کیلویی 75 هزار تومان فروخته می شد، نوسان قیمت مرغ در ماه‌ها و سالهای گذشته وجود داشته و معمولا رفت و برگشت دارد، آخرین بار قیمت مرغ به همین قیمت فعلی رسیده بود و دوباره به نرخ مصوب برگشته بود.

سالانه حدود 15 میلیون خوراک دام، 70 درصد نیاز دام و طیور کشور، از واردات تامین می شود، هر گونه نوسان در واردات، قیمت نهاده را در داخل بالا می‌برد، از سویی 70 درصد هزینه مرغ هم به خوراک بر می گردد.

یک مقام آگاه با اشاره به اینکه در آبان ماه 130 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده بیان کرد که مرغ کامل در دو سه هفته آینده وارد بازار خواهد شد و این میزان جوجه ریزی نیاز کشور را تامین می‌کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
0
0
زد و بند برخی مدیران دولتی با تولید کنندگان که دیگه حتی تنظیم بازار ارزاق مردم رو هم فراموش کردهاند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار