کد خبر: 1202803
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: دونالد ترامپ در گفت‌وگویی اظهار کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، در روز اول کاری خود یک «دیکتاتور» خواهد بود.
درحالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا هنوز در بین اعضای ارشد حزب جمهوریخواه حامیانی ندارد و معلوم نیست که از طرف این حزب به عنوان نامزد نهایی معرفی خواهد شد، اما از هم‌اکنون برنامه‌هایی را برای روز‌های اول ورود مجدد خود به کاخ سفید ارائه داده است. ترامپ سه‌شنبه شب در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ از قدرت خود برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه سوءاستفاده خواهد کرد، گفت: تنها در روز اول. می‌خواهم مرز‌ها را ببندم و نفت استخراج کنم، استخراج کنم و استخراج کنم. او با اشاره به «شان هانیتی»، مفسر امریکایی که این سؤال را از او پرسیده بود، گفت: از این آدم خوشم می‌آید. از من پرسید «دیکتاتور که نمی‌شوی، نه؟» گفتم نه، نه، فقط در روز اول. مرز‌ها را می‌بندیم و استخراج می‌کنیم. بعد از آن، دیگر دیکتاتور نخواهم بود». این رئیس‌جمهور سابق امریکا در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی در انتخابات قصد دارد «از قدرت سوءاستفاده کرده، قانون را زیر پا گذاشته و از اختیارات دولتی خود برای اعمال فشار به دیگران» استفاده کند، در اشاره‌ای آشکار به دولت دموکرات کنونی امریکا گفت: «منظورتان همین مدلی است که امروز آن‌ها از قدرت استفاده می‌کنند؟»
مسئول کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به‌سرعت ویدئوی این سخنان ترامپ را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و نوشت: «دونالد ترامپ دقیقاً بیان کرده است که در صورت پیروزی چه خواهد کرد. او گفت که در روز اول دیکتاتور خواهد بود. امریکایی‌ها باید این حرف‌های او را جدی بگیرند.» همزمان بایدن هم برای اینکه به افکارعمومی القا کند که آمدن ترامپ چقدر خطرناک است، در سخنانی مدعی شد: «اگر ترامپ نامزد نمی‌شد، برای ۲۰۲۴ نمی‌آمدم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم او پیروز شود.» به گزارش رویترز، این گفته‌ها از سوی بایدن در این رویداد در حالی مطرح شده که حتی رأی‌دهندگان دموکرات هم نگران سن بایدن هستند. رئیس‌جمهور امریکا ماه گذشته میلادی ۸۱ ساله شد و پیرترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار