کد خبر: 1202363
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حسرت شکست ژاوی به دل سیمئونه ماند
برای ژاوی هرناندز پیروزی بر اتلتیکومادرید اهمیت زیادی داشت. جدا از بحث ثبت یک رکورد شخصی، موضوع صعود در جدول رده‌بندی نیز حائز اهمیت بود.
اشرف رامین

جوان آنلاین: بلوگرانا حساس‌ترین دیدار این هفته لالیگا را برد تا به رده سوم صعود کند و با کاهش فاصله با رئال‌مادرید همچنان یکی از شانس‌های قهرمانی باشد.
برای ژاوی هرناندز پیروزی بر اتلتیکومادرید اهمیت زیادی داشت. جدا از بحث ثبت یک رکورد شخصی، موضوع صعود در جدول رده‌بندی نیز حائز اهمیت بود. بارسلونا از ابتدای فصل نتایج پرنوسانی را کسب کرده و اگر امروز در رده سوم ایستاده آن را مدیون گل‌های لواندوفسکی و درخشش دیگر ستاره‌هایش است. دور شدن از صدر جدول و بازی در استادیومی به غیر از نیوکمپ، اعصاب هواداران را به‌هم ریخته است. با بردی که آبی‌واناری‌ها مقابل اتلتیکو کسب کردند، بارسا ۳۴ امتیازی شد و جای راه‌راه‌پوشان مادریدی را در رتبه سوم گرفت، اما بحث بازسازی نیوکمپ به قوت خود باقی است و بازی در ورزشگاه «المپیک لوئیس کمپانیس» اصلاً باب میل هواداران دوآتشه بارسلونا نیست. استقبال اندک از این بازی حساس ناراحتی شدید هواداران را نشان می‌دهد.
بااین‌حال تک‌گل ژائو فلیکس در نیمه اول چهارمین برد متوالی کاتالان‌ها مقابل اتلتیکو را به ثبت رساند. دهمین برد فصل بارسا در شرایطی به دست آمد که اینیاکی پنیا، دروازه‌بان ۲۴ ساله تیم با سیو‌های به‌موقع چند بار دروازه تیمش را نجات داد. ژاوی که تاکنون چهار بار به عنوان سرمربی رودرروی تیم سیمئونه ایستاده، چهارمین پیروزی‌اش را تجربه کرد. این نتیجه آنقدر برای بارسلونا مهم بود که باید به سرمربی حق داد اینگونه از بازیکنانش تعریف کند: «گاهی در طول فصل پیش می‌آید، بازیکنان به حدی خوب نیستند که شما تحت تأثیر قرار بگیرید، اما در این دیدار همه خیلی خوب بودند. فشار بازی بالا بود و ما توانستیم این فشار را مدیریت کنیم. گوندوگان، پدری و فرانکی همه عالی بودند. تنها مشکل زدن ضربات آخر بود. فکر می‌کنم خیلی راحت‌تر می‌توانستیم در این بازی به پیروزی برسیم. بسیار خوشحالم. به جز چند دقیقه آخر خیلی خوب بودیم. هفته بسیار مهمی برای ما بود. چند روز قبل در لیگ قهرمانان بازی کردیم و در لیگ هم یک بازی خوب مقابل رقیب مستقیم داشتیم و برنده شدیم. بازیکنان خط میانی مدتی بود کنار هم بازی نکرده بودند. فلیکس انگیزه زیادی داشت و لواندوفسکی در اختیار تیم بود. مطمئناً برد برابر پورتو در لیگ قهرمانان به ما کمک کرد تا خیال راحتی داشته باشیم. در دوئل‌ها برابر تیمی که قدرت بسیاری دارد، عالی کار کردیم.»
زننده گل سه امتیازی همان بازیکنی است که دیه‌گو سیمئونه او را نخواست و مجبور شد به صورت قرضی راهی بارسلونا شود. فلیکس بعد از گلزنی جوری شادی کرد که همه فهمیدند به نوعی به سرمربی سابقش کنایه می‌زند. ژاوی در خصوص درخشش این بازیکن گفت: «او بار دیگر گلی سرنوشت‌ساز برای تیم زد. تلاش این بازیکن را در زمین دیدم که توپ‌های زیادی را از حریف گرفت. برایش بسیار خوشحالم. می‌دانم که او هم خوشحال است، به همین دلیل خوب بازی می‌کند. به او گفتم که آرام باشد، چون این انگیزه‌های بیش از حد گاهی ممکن است به ضرر بازیکن تمام شود. ما از او راضی هستیم. عملکرد این بازیکن خیلی خوب بوده و از داشتنش در این تیم خیلی خوشحال هستیم. در مورد شادی بعد از گل باید از خودش بپرسید. او نیاز داشت که احساسش را نشان دهد، به همین دلیل هم چنین واکنشی داشت. باید از اینکه او به دنبال این است که فوتبالش را با تمام وجود به نمایش بگذارد، استفاده کنیم.»‌
سرمربی اتلتیکو از اظهارنظر در خصوص شادی پس از گل ژائو فلیکس خودداری کرد. سیمئونه معتقد بود تیمش شانس گلزنی داشت: «شاهد دو بازی بودیم. آن‌ها در نیمه اول بهتر بودند و با وجود این ما هم فرصت‌هایی داشتیم. فلیکس از فرصتی که به دست آورد به خوبی استفاده کرد و شرایط بازی را تغییر داد. حق ما این بود که یک گل بزنیم و باعث تأسف است در دقایقی که تیم برتر میدان بودیم، نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. بارسا بازی را بهتر شروع کرد. ما توپ را از دست دادیم و نتوانستیم بازی را به درستی پیش ببریم. در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و ما هم شانس گلزنی داشتیم. باید در نیمه اول هم مثل نیمه دوم بازی می‌کردیم. این پیروزی حق بارسلونا بود، چون بازی زیبایی را ارائه و از قدرت‌شان به خوبی استفاده کردند. نیمه اول خوب نبود، اما این مسیر طولانی است و ما هم رو به جلو ادامه خواهیم داد. خاطرم آسوده است که تیمم وقتی شرایط خوب نبود، توانست واکنش نشان بدهد. یک روز بالاخره نوبت بازی خوب ما در زمین بارسلونا خواهد رسید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار