کد خبر: 1201893
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حمایت قاطع فدراسیون جهانی والیبال از ایران
سال گذشته بود که فدراسیون جهانی والیبال با توجه به افزایش تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی جهان اعلام کرد سه تیم برتر مسابقات قهرمانی هر قاره می‌توانند به‌طور مستقیم به مسابقات قهرمانی مردان جهان راه یابند
دنیا حیدری

جوان آنلاین: رایزنی‌های استرالیا با کنفدراسیون والیبال آسیا نتیجه نداد و در پی اعتراض داورزنی، FIVB جانب والیبال ایران را گرفت.
سال گذشته بود که فدراسیون جهانی والیبال با توجه به افزایش تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی جهان اعلام کرد سه تیم برتر مسابقات قهرمانی هر قاره می‌توانند به‌طور مستقیم به مسابقات قهرمانی مردان جهان راه یابند. بر این اساس، ژاپن، ایران و قطر به عنوان سه تیم برتر و مدال‌آور در قهرمانی آسیا که اواخر مرداد تا اوایل شهریور به میزبانی ارومیه برگزار شده بود، به‌طور مستقیم جواز حضور در قهرمانی جهان را دریافت کردند، اما در عین ناباوری چندی بعد از برگزاری قهرمانی آسیا، کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام کرد که مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵، به‌طور جداگانه برگزار می‌شود و به یک‌باره مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا در پیش‌نویس تقویم مسابقات قاره آسیا در سال ۲۰۲۴ گنجانده شد. حال آنکه نه‌تن‌ها به‌طور معمول این رقابت‌ها هر دو سال یک‌بار (در سال‌های فرد) برگزار می‌شد که کیاتیپونگ، دبیرکل کنفدراسیون آسیا صراحتاً در خلال برگزاری مسابقات قهرمانی مردان آسیا در ارومیه تأکید داشت این رقابت‌ها یکی از مهم‌ترین مسابقات تقویم آسیاست و یکی از دلایل اهمیت این مسابقات را نیز انتخابی قهرمانی مردان جهان خوانده بود.
پرواضح بود که داستان از جایی دیگر آب می‌خورد و دست کشورهایی، چون استرالیا که در این رقابت‌ها حضور نداشتند در کار بود. همین مسئله داورزنی را بر آن داشت که به جای سکوت و قبول برگزاری مجدد مسابقات قهرمانی آسیا برای تعیین تیم‌های صعود‌کننده به قهرمانی جهان ۲۰۲۵، اعتراض خود را در این راستا به گوش فدراسیون جهانی والیبال برساند، چراکه حضور مستقیم سه تیم برتر مسابقات قهرمانی هر قاره در قهرمانی جهان، مصوبه هیئت رئیسه FIVB بود و همین مسئله باعث شد فدراسیون جهانی پشت ایران در بیاید و تصمیم کنفدراسیون والیبال آسیا را وتو کند. شکایت داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران در نشست سالانه شورای والیبال فدراسیون جهانی که با حضور امیرطلوع کیان عضو ایرانی این شورا و همچنین آری گراسا و فابیو آزودو رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی والیبال برگزار شد، مطرح و مورد انتقاد شدید قرار گرفت و فدراسیون جهانی با پذیرش موضع ایران تأکید کرد که تصمیم کنفدراسیون والیبال آسیا خارج از برنامه‌های تصویب شده بوده و نمی‌توان مسابقه دیگری را در رده بزرگسالان به عنوان مسابقات انتخابی یا قهرمانی آسیا برگزار کرد. بر همین اساس و با توجه به مصوبه هیئت رئیسه FIVB، مسابقات قهرمانی مردان آسیا به عنوان انتخابی قهرمانی مردان جهان به شمار می‌آید و این یعنی ژاپن، ایران و قطر به عنوان تیم‌های اول تا سوم این رقابت‌ها به‌طور مستقیم جواز حضور در قهرمانی مردان جهان را دریافت کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار