کد خبر: 1201004
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
جدال انتقامی یاران طارمی با کاتالان‌ها
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا در حالی امشب با برگزاری بازی‌های چهار گروه دوم آغاز می‌شود که شاگردان انریکه به دنبال گرفتن انتقام از نیوکاسل قعرنشین گروه F هستند.
شمیم رضوان

جوان آنلاین: هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا در حالی امشب با برگزاری بازی‌های چهار گروه دوم آغاز می‌شود که شاگردان انریکه به دنبال گرفتن انتقام از نیوکاسل قعرنشین گروه F هستند. تیمی که در عین ناباوری در هفته دوم این رقابت‌ها موفق به برتری‌۴ بر یک مقابل پاری‌سن‌ژرمن شد، اما برتری مقابل پولدار‌های پاریسی تنها برد نیوکاسل در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان بود، به‌طوری‌که این تیم در آستانه هفته پنجم با یک برد، یک مساوی و دو باخت در قعر جدول جای گرفته است. با وجود این یاران ادی هاو در حالی به مصاف پاری‌سن‌ژرمن می‌روند که در آخرین مصاف خود در لیگ برتر چلسی را گلباران کردند. هرچند که شاگردان انریکه نیز با پشت سر گذاشتن بردی پرگل مقابل موناکو انگیزه زیادی برای گرفتن انتقام سخت از حریف انگلیسی خود دارند، خصوصاً که به واسطه همین باخت، یاران انریکه قبل از هفته پنجم با یک امتیاز کمتر از دورتموند در رده دوم جدول گروه قرار دارند و برتری در این دیدار می‌تواند صدرنشینی آن‌ها را به دنبال داشته باشد. البته به شرط باخت دورتموند مقابل میلان که یکی دیگر از مدعیان این گروه است. در واقع در این گروه هر چهار تیم مدعی هستند و هر نتیجه‌ای می‌تواند سرنوشت سایرین را تغییر دهد. درست برعکس گروه G که رقابت بین منچسترسیتی ۱۲ امتیازی در صدر جدول با لایپزیش ۹‌امتیازی در رده دوم است. دو تیمی که امشب برای مشخص شدن تکلیف صدرنشینی به مصاف هم می‌روند و باید دید لایپزیش توان گرفتن انتقام شکست دور رفت از سیتیزن‌ها را دارد یا باید به رده دوم بسنده کند. در دیگر بازی این گروه، دو تیم تک‌امتیازی یانگ بویز و ستاره سرخ به مصاف هم می‌روند.
در گروه E نیز رقابت بین اتلتیکو با هشت، لاتزیو با هفت و فاینورد با شش امتیاز است که با توجه به مصاف امشب لاتزیو- سلتیک و همچنین فاینورد- اتلتیکو، تکلیف تا حد زیادی مشخص می‌شود.
اما حساسیت در گروه‌H نیز کمتر از گروه F نیست. مهم‌ترین بازی این گروه مصاف بارسا با پرتو است که موفق به کسب ۹ امتیاز از سه برد و یک باخت شده‌اند. جالب اینکه تفاضل گل دو تیم هم یکسان است و تنها گل‌های زده و خورده یاران طارمی از آبی‌واناری‌ها بیشتر است که باعث صدرنشینی کاتالان‌ها شده است. تیمی که در دیدار قبلی با نتیجه ضعیف یک بر صفر پورتو را شکست داد و بعید نیست در دور برگشت نتواند از عهده یاران طارمی برآید. اما حساسیت این بازی تنها به دلیل رقابت تنگاتنگ دو تیم بارسا و پورتو نیست و تیم بازنده بی‌تردید جای خود را به شاختار خواهد داد. تیم سوم جدول که با شش امتیاز مترصد کوچک‌ترین لغزشی از سوی بالاسری‌های خود است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار