کد خبر: 1200968
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
ایام فاطمیه فرصتی برای مرور راهبرد‌های شیعه است و حضرت زهرا (س) تندیس انسان کامل در قامت زن در قله همسر و مادر بودن ایستاده است و در وجود ایشان عقلانیت، عدالت و معنویت در اوج قرار دارد

جوان آنلاین: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه در شهر ارومیه آذربایجان غربی گشایش یافت.
در این نمایشگاه که بیشترین استقبال را در طول سال‌های برگزاری در ارومیه داشته، صحنه‌ها و وقایع شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، واقعه غدیرخم، منزل دخت نبی مکرم اسلام (ص) و صحنه‌های مختلف دیگر شبیه‌سازی و در معرض دید عموم قرار گرفته است و امسال هم این نمایشگاه تا ۲۹ آذرماه در خیابان امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای مرور راهبرد‌های شیعه است و حضرت زهرا (س) تندیس انسان کامل در قامت زن در قله همسر و مادر بودن ایستاده است و در وجود ایشان عقلانیت، عدالت و معنویت در اوج قرار دارد.
وی با بیان اینکه دین اسلام مبتنی بر عقلانیت است، افزود: حضرت زهرا (س) در گفتار، استدلال، برخورد و عقل مجسم است و، چون خود عقیله عالم است، توانست عقیلة العرب به دنیا بیاورد و تربیت کند و در خطبه‌ها و سخنان و نحوه تعامل حضرت زهرا (س) در منزل و دیگران، ویژگی‌های عاقل بودن و در اوج بودن روشن و هویداست.
این مسئول عنوان کرد: یک بُعد اسلام عدالت ورزی است و تنها فهمیدن و تشخیص دادن یک موضوع کافی نیست بلکه باید بین حق و باطل را تبیین کرد، وارد میدان شد و میدان‌داری کرد، حق را مورد حمایت قرار داد و در برابر ظلم و طاغوت ایستاد و با آن به مبارزه برخاست که حضرت زهرا (س) این بعد از اسلام را به ما یاد دادند.
وی اضافه کرد: هر کجا که لازم بود حضرت زهرا (س) برای احقاق حق وارد میدان شد، هم تبیین کرد و هم از مظلوم و حق پشتیبانی کرد و حرکتی را انجام داد که تا قیامت زنده ماند و این حرکت همان امتزاج عقلانیت، عدالت و معنویت است.
حجت‌الاسلام امامی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در ۱۸‌سالگی به درجه‌ای رسیدند که پیامبر اکرم در ۶۳ سالگی بدان دست یافتند و وقتی امام علی (ع) می‌خواهند ایشان را معرفی کنند می‌فرمایند: نِعْمَ الْعَوْنُ عَلَی طَاعَةِ اللَّهِ؛ او بهترین یاور برای اطاعت از خداوند است و حضرت زهرا (س) حضرت علی (ع) را برای حرکت به سمت الله یاری می‌کند، افزود: حضرت زهرا (س) کسی است که وقتی می‌بیند ولی الهی در میدان تنها مانده است، وارد میدان شده، تبیین می‌کند و دست به افشاگری می‌زند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: بخشی از جلوه معنویت انسان رفتار او با دیگران است و بخشی هم در ارتباط انسان با معبود خویش خود را نشان می‌دهد و حضرت زهرا (س) در هر دو بُعد الگوی بشریت است و کسی که طعم معنویت را بچشد وقتی می‌بیند حق پایمال می‌شود، ساکت نمی‌نشیند و حضرت زهرا (س) چنین بود و از وجود چنین مادری حضرت سیدالشهدا (ع) متولد می‌شود که برای رهایی بشر از قید جهالت و ضلالت جان خود و عزیزانش را فدا می‌کند تا دین را حفظ کند و مردم را نجات دهد. حجت‌الاسلام امامی در ادامه گفت: اگر در جامعه‌ای معنویت و لطافت زنانه تقلیل یابد و تحریف شود، خشونت در آن پدیدار می‌شود و در دامان چنین زنانی داعش و صهیونیسم تربیت می‌یابند که به قتل عام کودکان افتخار می‌کنند.
وی افزود: اسلام حضرت زهرا (س) را در قامت زن الگوی بشریت معرفی می‌کند که پیامبر اکرم (ص) در شأنشان می‌فرمایند: هِی روُحِی التی بَینَ جَنْبَی؛ حضرت زهرا (س) جان و روح من است. پیامبر مثل ما نیست که بخواهد بزرگنمایی کند بلکه سخن ایشان حقیقت محض است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار