کد خبر: 1200379
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
۳ هزار دانشجو با مسئولان ۲۰ وزارتخانه و دستگاه دولتی دیدار و گفتگو کردند.

جوان آنلاین: ۳ هزار دانشجو با مسئولان ۲۰ وزارتخانه و دستگاه دولتی دیدار و گفتگو کردند.
ویژه برنامه سالروز تأسیس بسیج دانشجویی و طلاب با عنوان «پیشگامان رهایی» روز گذشته برگزار شد. به این مناسبت، معاون اول رئیس­‌جمهور، وزرای علوم، ارتباطات، صمت، جهاد کشاورزی و برخی دیگر از وزرا و معاونان وزرا و مسئولان دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف دیدار و گفتگو کردند.
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در نشستی سه ساعته با مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور در محل لانه جاسوسی با تأکید بر اینکه در نسل کنونی بسیجیان نیز امثال شهید چمران و قاسم سلیمانی وجود دارند، گفت: بار‌ها شاهد بودیم که در حوادث طبیعی گروه‌های جهادی و بسیج با از خود گذشتگی در لحظات ابتدایی در کنار مردم حضور داشته‌اند که چنین ایثارگری‌هایی یادآور فداکاری‌های شهدا است.
مخبر با بیان اینکه کلید واژه‌هایی همانند بسیج و مقاومت به برکت وجود امام خمینی (ره) در ادبیات نظام بین‌الملل راه یافته است، افزود: مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با گفتمان علوی، فرهنگ حسینی، اقتصاد مقاومتی و با لشکر بسیجی توانسته است چنان لرزه‌ای بر نظام سلطه بیفکند که هیچ اسلحه و تسلیحات نظامی توانایی مقابله با آن را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: شاهد آن هستیم که ایثارگری شهید فهمیده در خرمشهر، امروز در غزه و در جنگ مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی نیز اتفاق می‌افتد که این فرهنگ و روش را امام خمینی (ره) در جهان ایجاد کردند.
وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مشکل نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران، آموزش، فرهنگ و تربیت‌یافتگان مکتب خمینی کبیر است، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و امریکا به این دلیل از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عصبانی هستند که با وجود اقدامات جبهه مقاومت در کنار فرهنگ اسلامی هیمنه و هژمونی نظام سلطه در جهان از بین رفته است.
محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در نشست با دانشجویان تصریح کرد: چهار دانشمند یک درصد بین‌المللی در سال ۲۰۰۴ داشتیم که این تعداد در سال ۲۰۲۲ به ۸۴۱ و در سال ۲۰۲۳ به حدود ۹۴۰ نفر افزایش یافت. این مرجعیت علمی باعث افتخار جمهوری اسلامی است. دانشمندان ۲ درصد ما ۲۱۴۱ نفر هستند؛ این یعنی مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است. در دیپلماسی علمی ۳۵ درصد تولیدات علمی ایران با مشارکت بین‌المللی است.
طرح موضوعات جاری کشور و دغدغه‌هایی در خصوص پیشرفت ایران، محور مشترک جلسات دانشجویان با مسئولان دستگاه‌های دولتی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار