کد خبر: 1200376
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
همایش نشان تجاری در مشهد برگزار شد
استاندار خراسان رضوی در یازدهمین همایش نشان تجاری که در مشهد برگزار شد از رشد اقتصادی این استان بر اساس شاخص‌ها در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: ما معتقدیم که برند یک علامت و نشانه‌ای است چند وجهی و ترکیبی از کیفیت و اعتماد و اعتقاد و فناوری است و امروز اگر بحثی از برند می‌شود ، ما همواره شاکر هستیم که این فرصت و زمینه در خراسان رضوی نیز فراهم است و فعالین در این بخش با اعتقاد و با توجه به شاخص‌های اقتصادی در مسیر برند سازی و رشد و توسعه در حال حرکت هستند .
میثاق اشرافیان

به گزارش جوان از مشهد یازدهمین همایش نشان تجاری با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و همچنین حضور پر رنگ تعدادی از برندهای معروف در استان خراسان رضوی در عرصه‌های مختلف صنعت و تجارت برگزار شد و در پایان این مراسم از نشان‌ها و برندهای موفق تقدیر به عمل آمد.

استاندار خراسان رضوی در این همایش عنوان کرد : ما معتقدیم که برند یک علامت و نشانه‌ای است چند وجهی و ترکیبی از کیفیت و اعتماد و اعتقاد و فناوری است و امروز اگر بحثی از برند می‌شود ، ما شاکر هستیم که این فرصت و‌ زمینه در خراسان رضوی نیز فراهم است و فعالین در این بخش با اعتقاد و با توجه به شاخص‌های اقتصادی در مسیر برند سازی و رشد و توسعه در حال حرکت هستند .

یعقوبعلی نظری ابراز کرد : باید یادآوری شود که مسیر و جریان اقتصادی استان مقطع به مقطع و ماه به ماه در جمع دستگاه‌های اقتصادی بررسی می‌شود و این جریان نشان از طی کردن مسیر خود بر اساس شاخص‌های تعریف شده را دارد به طوری‌ که مطالعات و‌بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفت ماه گذشته مسیر اقتصادی استان رو به رشد بوده است.

 

صدور ۲۰ فقره مجوز برای تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی نیز در این همایش عنوان کرد: موضوع برند جزو آن دسته از موضوعاتی است که مختص بخش خصوصی است و در این رابطه بخش خصوصی نمی‌تواند از دولت خیلی مطالبه داشته باشد، هر چند که وظیفه ما در دولت همچنان تسهیل‌گری و حمایت از برندهای بزرگ به ویژه حمایت از این برندها در خارج از کشور است اما خود فعالان بخش خصوصی هم باید کاری درون‌زا انجام دهند .

امیررضا رجبی اظهار کرد : یکی از اهداف برنامه استراتژیک در هر مجموعه اقتصادی بقا و ماندگاری است و رمز ماندگاری طولانی مدت در بین مشتریان ایجاد یک برند مطمئن و قابل اتکاست .

وی افزود:  در دو سال اخیر سازوکاری در وزارت صمت به کار گرفته شد تا برندهای مختلف مسیر راحت‌تری برای رشد و ارتقا داشته باشند و این سازوکار عبارت است از مجوز تولید بدون کارخانه یعنی به رسمیت شناختن فعالیت‌های مبتنی بر برند توسط سازمان صمت به عنوان یک نهاد حاکمیتی است  و تا هم‌اکنون در استان خراسان رضوی ۲۰ فقره مجوز در همین راستا صادر شده است، بدون اینکه افراد بخواهند درگیر مسائلی همچون تامین زمین و زیرساخت‌های لازم شوند .

 

برند از اعتبار ، اصالت و کیفیت یک کالا قدرت می‌گیرد

رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی و‌نایب رئیس اتاق بازرگانی مشهد در این مراسم بیان کرد: مفهوم برند‌ به صورت پیوسته بر اساس انتظارات مخاطبان در حال تغییر است ، بنابراین برند سازی نیز نیازمند تعریفی پویا بر مبنای نظرات و انتظارات جامعه است ، اکنون دیگر برند‌سازی تنها به انتخاب یک نام زیبا یا طراحی یک لوگو منحصر به فرد خلاصه نمی‌شود .

حسین محمودی خراسانی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم بیاوریم تا مشتری به ما وفادار بماند، عنوان کرد: برند از اعتبار ، اصالت و کیفیت کالای شما قدرت می‌گیرد و ذهن مخاطب را همراه می‌کند و با اثرگذاری موثر مشتری را ماندگار می‌سازد .

وی ادامه داد: قول‌های عظیمی همچون برند تویوتا در ژاپن و برند سامسونگ در کره هر کدام به تنهایی بودجه‌هایی معادل اداره بودجه یک کشور را سالانه به خود اختصاص می‌دهند و از این طریق نه تنها صنعت خود، بلکه نام کشور خود را نیز در جهان مطرح می‌کنند ، آنها با درک نیاز مشتریان و یا خلق نیاز، محصولات خود را  با بالاترین کیفیت ممکن تولید و به بهترین نحو به دست مشتری می‌رسانند و از این طریق از خام فروشی فاصله گرفته‌اند .

 

تنها به کارگیری فناوری است که یک برند را معتبر می‌‌سازد

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت   و دبیر کمیسیون ملی نشان نیز در این همایش گفت: از جمله عواملی که در برند‌سازی اهمیت دارد این موضوع مهم است که یک محصول کیفیت داشته باشد و در گام بعدی این کیفیت مستمر باشد و رضایت مشتری را همواره جلب کند و همچنین خدمات ارائه دهد و عاملی که باعث توسعه یک برند می‌شود ، به کارگیری فناوری است و موارد بعدی تبلیغات مبتنی بر فناوری و مسئولیت اجتماعی است.

 
امیر حسین اسدی اظهار کرد : تنها فناوری است که یک برند را معتبر می‌سازد و آن برند را همواره برند نگه می‌دارد و باید گفت اساس توسعه دنیا و همچنین توسعه برندها در به کارگیری فناوری است، از همین رو لازم است که ما در شاخص‌هایمان فناوری را لحاظ کنیم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار