کد خبر: 1200304
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰
پتانسیل‌های زیاد گردشگردی و صنعتی یزد نیز ظرفیت ویژه‌ای برای مراودات دو شهر است و در حوزه‌های بهداشت و درمان نیز با توجه به اینکه یزد قطب درمانی کشور است، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد

جوان آنلاین: رئیس شورای شهر یزد با معرفی بندرانزلی به عنوان جدیدترین خواهرخوانده یزد گفت: یزد به زودی با قم و مشهد نیز مثلث گردشگری تشکیل خواهد داد.
عزیزالله سیفی رئیس شورای شهر یزد با اشاره به خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی اظهار کرد: این خواهر خواندگی به منظور استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد و فرصت‌های صادراتی و همچنین گسترش تبادلات اقتصادی منعقد شده است. وی ادامه داد: یزد به عنوان شهر میراث جهانی و توریستی و همچنین به عنوان یک شهر مذهبی و یکی از کم‌باران‌ترین شهر‌های کشور و بندرانزلی به عنوان دارالمؤمنین و شهر توریستی و پر باران‌ترین شهر کشور مطرح هستند و تفاهمنامه می‌تواند تعامل بسیار خوبی برای همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر را فراهم کند. رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل شهر میراث جهانی یزد، مثلث گردشگری بین شهر‌های یزد، اصفهان و شیراز برقرار شده و تفاهمنامه خواهر خواندگی بین یزد و بندرانزلی نیز می‌تواند به عنوان تکمیل‌کننده این زنجیره دنبال شود. سیفی ادامه داد: بندرانزلی به عنوان یک منطقه آزاد فرصتی برای سرمایه‌گذاران یزد است. همچنین پتانسیل‌های زیاد گردشگردی و صنعتی یزد نیز ظرفیت ویژه‌ای برای مراودات دو شهر است و در حوزه‌های بهداشت و درمان نیز با توجه به اینکه یزد قطب درمانی کشور است، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: برای استفاده کامل از ظرفیت‌های دو طرف و همچنین اجرایی‌شدن بند‌های این تفاهمنامه به صورت مرحله به مرحله و با توافقاتی که انجام می‌شود در راستای اجرایی‌شدن آن‌ها اقدام خواهد شد. همچنین امیدواریم با مساعدت مسئولان و به ویژه استاندار یزد در راستای برقراری مسیر پروازی یزد - بندرانزلی اقدامات لازم صورت گیرد و صحبت‌های اولیه نیز در این زمینه صورت گرفته تا تقویت مراودات و سهولت در رفت‌و‌آمد بین دو شهر را داشته باشیم. سیفی ادامه داد: در زمینه کشور‌های خارجی نیز شهر جهانی یزد تاکنون با شهر‌های یاسبرین مجارستان، پوتی گرجستان، خیوه ازبکستان، گیومری ارمنستان، لینتس اتریش، پینگ یائو چین، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال قرارداد خواهرخواندگی مبادله کرده است. رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همچنین به عنوان خبر خوب به مردم دارالعباده یزد اینکه تفاهمنامه بین شهر‌های یزد، قم و مشهد نیز در راستای تشکیل مثلث مذهبی در دست پیگیری است، اقدام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار