کد خبر: 1199334
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد فقط یک درصد از رای‌دهندگان این کشور از وضعیت نظام سیاسی خود راضی بوده و مابقی در درجات مختلف منتقدان سرسخت این نظام محسوب می‌شوند.

جوان آنلاین: فقط یک درصد از مردم آمریکا نظام سیاسی کشورشان را در حد بسیار عالی می‌بینند، این در حالی است که 33 درصدشان نظام سیاسی کشور خود را شکست خورده دانسته و ۲۹درصد دیگر هم آن را نظامی نامطلوب می‌بینند.

به گزارش فارس، اگرچه هنوز یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا فرصت باقی مانده است، با این حال آخرین نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته شده نشان می‌دهد، اکثریت رای دهندگان آمریکایی از همین حالا نگران رقابت مجدد جو بایدن و دونالد ترامپ در جریان انتخابات سال ۲۰۲۴هستند.

به گزارش یک شبکه خبری، بر اساس یک نظرسنجی جدید انجام گرفته در واشنگتن، رای‌دهندگان آمریکایی در تمامی احزاب سیاسی در حال حاضر با ترس و نگرانی به انتخابات سال آینده این کشور تحت تاثیر رقابت دوباره بایدن و ترامپ نگاه می‌کنند.

در جریان این نظرسنجی از رای‌دهندگان خواسته شده تا احساسات خود را در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا ابراز کنند. ترس، دلسردی، ناآرامی، بدبینی و عدم داشتن شور و هیجان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله مواردی بوده است که از سوی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به عنوان رای‌دهندگان اصلی در انتخابات عنوان شده است.

با وجود آنکه هنوز یک سال دیگر تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در آمریکا فرصت باقی مانده است، به نظر می‌رسد که رای دهندگان از شروع دوباره درگیری‌های بایدن و ترامپ وحشت داشته باشند. این موضوع به طیف خاصی مربوط نشده و رای‌دهندگان هر دو طیف را شامل می‌شود.

کارشناسان بر اساس بررسی نتایج این نظرسنجی عنوان کرده‌اند که به جرات می‌توان گفت رای دهندگان منتظر انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا نیستند و اکثرا از ترس و وحشت تحت تاثیر اقدامات نمایشی و ترسناک دو رئیس جمهور نگران هستند.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده، ۳۹ درصد از رای‌دهندگان عنوان کرده‌اند که بایدن را برای ریاست‌جمهوری مجدد انتخاب می‌کنند حال آنکه شمار حامیان ترامپ تنها ۲۹ درصد عنوان شده است. در عین حال ۲۲ درصد دیگر هم گفته اند شخص دیگری را انتخاب می‌کنند و یک درصد هم اصلا رای نمی‌دهند. در این میان حدود ۸ درصد برای انتخاب کاندیداهای انتخاباتی تردید دارند.

در نتایج کلی نظرسنجی انجام گرفته شده، بایدن ۱۲ امتیاز از ترامپ بالاتر است حال آنکه میزان برتری وی در جریان انتخابات سال ۲۰۲۰، ۱۹ امتیاز بیشتر بود.

اینکه تنها ۸ درصد از رای‌دهندگان در انتخاب نامزد مطلوب خود تردید دارند، نشان دهنده آشنایی کامل رای‌دهندگان آمریکایی با کاندیداهای ریاست جمهوری است.

علاوه بر این ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی مذکور بایدن را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پیر دانسته و تنها ۱۲ درصد هم این احساس را نسبت به دونالد ترامپ دارند. یک سوم دیگر از رای دهندگان هم بر این باور هستند که هر دو کاندیدای معرفی شده برای حضور در انتخابات پیر هستند.

در پاسخ به این سوال که کدام یک از دو کاندیدای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای دموکراسی آمریکا خطرناک هستند، ۴۶ درصد از شرکت کنندگان ترامپ را خطرناک دانسته و ۳۳ درصد دیگر بایدن را برای دموکراسی خطرناک معرفی کرده‌اند.۱۴ درصد مابقی هم هر دو نفر را تهدید برای دموکراسی می‌بینند.

در بین رای دهندگان ۴۵ درصدشان ترامپ را فردی «فاسد» معرفی کرده‌اند حال آنکه این دیدگاه برای بایدن ۲۹ درصد بوده است و ۱۸ درصد دیگر رای‌دهندگان هر دو نفر را فاسد دانسته و معتقدند برای حضور در مسند ریاست جمهوری هرگز مطلوب نیستند.

جدا از اظهار نظرات نه چندان مساعد رای دهندگان به ترامپ و بایدن، اکثریت آنها به نظامی سیاسی کشورشان نمره منفی داده و تنها ۱ درصد از رای دهندگان عنوان کرده‌اند به روند فعالیت‌های این نظام نمره عالی می‌دهند در حالی که ۳۳ درصد به آن نمره منفی داده و ۲۹ درصد دیگر هم از نظام سیاسی کشورشان ناراضی هستند.

در مجموع رای دهندگان دو حزب به تصمیمات دولت به خصوص در حوزه فرهنگی مهاجرت، خشونت با اسلحه و اقتصاد بی‌اعتماد هستند. در این میان، با وجود آنکه اکثریت نگرانی دموکرات‌ها در باب مسائلی مانند بحران تغییرات آب و هوایی، خشونت با اسلحه عنوان شده است، جمهوری‌خواهان بیشتر نگران موضوعات مربوط به مهاجرت و اقتصاد هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار