کد خبر: 1199086
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
امیرقلعه‌نویی، مصاحبه‌ای جالب در آبان ماه سال ۱۳۹۴ بعد از برتری ۶ بر صفر تیم ملی ایران مقابل تیم ملی گوام در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشت که در آن به نحوه جوانگرایی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتقاد داشت.

جوان آنلاین: لیست بازیکنان تیم ملی فوتبال برای دیدار مقابل ازبکستان با حذف ۵ بازیکن اعلام شد که در آن نام ۳ بازیکن جوان به چشم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، چند روز پیش وقتی لیست تیم ملی فوتبال برای حضور در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد، انتقاداتی به امیرقلعه‌نویی در رابطه با نحوه جوانگرایی در تیم ملی فوتبال وارد شد.

این انتقادات در حالی بود که قلعه‌نویی قبل از اعلام این لیست در مصاحبه‌ای گفته بود که جوانگرایی وظیفه باشگا‌های لیگ برتری فوتبال کشور است، اما خبر از دعوت حداقل ۵ بازیکن جوان برای ۲ دیدار مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان را داد و به این حرف خود نیز عمل کرد.

قلعه‌نویی بازیکنان جوانی مثل محمد جواد حسین‌نژاد، محمد امین حزباوی، آریا یوسفی، محمد قربانی و سعید سحرخیزان را به تیم ملی فوتبال دعوت کرد، اما از بین این بازیکنان تنها فرصت به بازی حسین‌نژاد رسید که در دقیقه ۹۰ به جای مهدی طارمی راهی میدان شد. دیگر بازیکنان جوان حتی در لیست بازی مقابل هنگ‌کنگ نیز حضور نداشتند.

حالا، اما برای تقابل حساس روز سه‌شنبه مقابل ازبکستان که به احتمال زیاد تنها رقیب جدی ایران در این گروه به حساب می‌آید، قلعه‌نویی تصمیم گرفت ۵ بازیکن را از لیست تیم ملی خط بزند. سعید سحرخیزان، احمد نوراللهی (انضباطی)، علیرضا جهانبخش (مصدومیت)، آریا یوسفی و محمد قربانی ۵ بازیکنی هستند که برای بازی مقابل ازبکستان در لیست تیم ملی حضور ندارند.

حالا لیست بازیکنان تیم ملی با حذف ۳ بازیکن جوان، نسبت به بازی مقابل هنگ‌کنگ پیرتر شده و سوال اصلی این خواهد بود که اگر به این بازیکنان جوان در بازی‌های نسبتا آسان بازی نرسد، قطعا حضور در لیست تیم ملی و شرکت در تمرینات را نمی‌توان ملاک برای جوانگرایی تیم ملی قرار داد.

تعداد بازیکنان جوانی که عملکرد خوبی در لیگ برتر امسال از خود به نمایش گذاشتند، کم نیست و قطعا اگر این بازیکنان انگیزه دعوت شدن به تیم ملی فوتبال کشورمان که بزرگ‌ترین آرزو هر فوتبالیستی است را از دست بدهند، ابتدا لیگ برتر فوتبال و در نهایت تیم ملی فوتبال ضربه می‌خورد.

این در حالی است که امیرقلعه‌نویی، مصاحبه‌ای جالب در آبان ماه سال ۱۳۹۴ بعد از برتری ۶ بر صفر تیم ملی ایران مقابل تیم ملی گوام در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشت که در آن به نحوه جوانگرایی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتقاد داشت.

قلعه‌نویی در رابطه با اینکه آیا وقتش رسیده بود که در تیم ملی جوانگرایی شود، گفته بود: من جوانگرایی به این شکل را قبول ندارم. جوانگرایی به کاری می‌گویند که منچستریونایتد الکس فرگوسن انجام می‌داد. همان کاری که ما هم می‌خواستیم انجام بدهیم. شما نباید بازی‌هایی مانند گوام و ترکمنستان را ملاک قرار دهید. این بازی‌ها را خدا شاهد است اگر با تیم خونه‌به‌خونه بابل انجام می‌دادیم هم پیروز می‌شدیم و به راحتی از گروه‌مان صعود می‌کردیم. نباید این‌ها را ملاک قرار داد، اگر این کار را انجام دهیم به مردم خیانت کرده‌ایم. عمان تیم درجه سوم آسیاست. ما در بازی با عمان استرس می‌گیریم؛ در حالی که حریفان اصلی ما در دور بعد تازه به ما می‌خورند. این گروهی که میکروفن دارند و قلم، می‌آیند گوام را بزرگ می‌کنند؛ در صورتی که این تیم‌ها اصلا به چشم نمی‌آیند.

کی‌روش در آن زمان بازیکنان جوانی مانند: سردار آزمون (۲۰ سال)، مهدی طارمی (۲۳ سال)، امید عالیشاه (۲۳ سال)، مهدی ترابی (۲۱ سال)، میلاد محمدی (۲۲ سال) و ... که در لیگ برتر عملکرد خوبی داشتند را به تیم ملی دعوت کرد و به بازی گرفت.

در آن زمان قلعه‌نویی اعتقاد داشت که جوانگرایی در بازی‌های آسان تیم ملی ملاک نیست و این بازی‌های آسان را هر تیمی می‌تواند با برد پشت سر بگذارد و باید این جوانگرایی و محک اصلی جوانگرایی در بازی‌های بزرگ انجام شود تا عیار اصلی آن‌ها و تیم ملی مشخص شود. حالا، اما وقتی هدایت تیم ملی فوتبال بر عهده قلعه‌نویی قرار گرفته شده و تیم ملی نیز تقریبا مسیر آسانی برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۶ را دارد، انتظار می‌رفت که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز کمی بیشتر به جوان‌ها بها بدهد تا بتوانیم پشتوانه خوبی برای سال‌های بعدی داشته باشیم. دقیقا کاری که اکثر کشور‌های برتر دنیا در حوزه فوتبال، خیلی وقت پیش شروع به انجام آن داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار