کد خبر: 1199052
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
سخنگوی دولت موسوم به اعتدال درحالی از رسانه ملی انتقاد و از تئوری مدارا دفاع می‌کند که در دولت دهم، مردم شاهد مشکلات بسیار اقتصادی و وادادگی در سیاست خارجی بودند.

اختصاصی جوان آنلاین، علی ربیعی که در دولت حسن روحانی سابقه وزارت تعاون و سخنگویی دولت را دارد، در یادداشتی که روزنامه «اعتماد» آن را منتشر کرده، نوشت: سیاستگذاری‌های دولتی به مفهوم اعم آن (فضای تقنینی و اجرایی) باید معطوف به کاهش تنش و افزایش مدارا در جامعه باشد. در این میان هنر، ادبیات و رسانه می‌توانند در قالب فیلم، تولید محتوا‌های خبری و... در این خصوص نقش مهمی را ایفا کنند. متاسفانه آنچه رسانه‌های بزرگ و به خصوص صدا و سیمای ما به آن توجه چندانی ندارد، مساله مدارا و زیست مسالمت‌آمیز اجتماعی و سیاسی است.
این تئوری پردازی‌های وزیر دولت اعتدال را چگونه بپذیریم؟ در حالیکه از خاطر مردم، کار‌های روی زمین مانده و همچنین صدمات فراوان اقتصادی به کشور در آن دوران، پاک شدنی نیست.
وزیر اسبق تعاون در ادامه می‌نویسد: امروز در سطح دانشگاه‌ها، ادارات، کلاس‌های درس و حتی کوچه و بازار می‌توان نوعی نزاع‌های ناشی از دوگانه شدن برداشت‌های ارزشی فرهنگی و سیاسی شده را مشاهده کرد.
حال باید از او پرسید که این نزاع‌هایی که او مدعی آن است ریشه در عدم کارکرد فرهنگی دولت دهم ندارد؟ آیا همکاران او در کابینه اعتدال به اقتصاد کشور و یا فرهنگ عمومی جامعه اهتمامی داشتند؟
وی ادامه داده است که مهم‌ترین اقدام در گام اول، اجتناب از سیاستگذاری‌های درگیرانه - قانون حجاب، فضای مجازی، سیاست‌های جدید در دانشگاه‌ها و... - است. در گام بعدی، روی آوردن به ایجاد فضای گفتگو و شنیدن همه صدا‌ها و گسترش سیاست‌های ترویج رواداری، مدارا، گفتگو و مشارکت دادن مردم در حل مسائل و گسترش نهاد‌های میانجی و امنیت‌زدایی از نهاد‌های مدنی و نیز اصلاح سیاست‌های رسانه‌ای، فرهنگی به خصوص در آموزش و پرورش برای گسترش زیست روادارانه در جامعه است.
ربیعی حتما فراموش نکرده که بار‌ها دلسوزان و کارشناسان نسبت به وادادگی دولت دهم درباره رهاشدن فضای مجازی هشدار دادند و البته برخی از درون دولت اعتدال با پررنگ دانستن منافع فردی و گروهی به این هشدار‌ها بی توجه بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار