کد خبر: 1198698
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «جوان»:
جلوگیری از توقف تولید جزو اولویت‌های اول کشور است و اگر به عنوان هیئت رئیسه کمیسیون انرژی این را بگویم، شاید عده‌ای انتقاد کنند که «معیشت» اولویت اول کشور است نه تأمین انرژی صنایع، در حالی که اگر رشد اقتصادی ایجاد شود، مشکل معیشت مردم هم حل خواهد شد. معیشت چیزی نیست که کارخانه تولیدی برای آن احداث کنیم بلکه این صنایع هستند که معیشت مردم را تأمین می‌کنند.

جوان آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ۷/۲ برابر کشور‌های دنیا انرژی مصرف می‌کنیم که اگر بتوانیم ۳۰‌درصد از آن را کاهش دهیم، اتفاق بسیار بزرگی رخ می‌دهد. الان توان مردم و بخش‌های سرمایه‌گذاری برای رفع ناترازی بیشتر از دولت است و اگر بتوانیم از این توان استفاده کنیم، قطعاً مؤثر خواهد بود.


عبدالعلی رحیمی‌مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» در رابطه با تأثیر بهینه‌سازی مصرف گاز در ذخیره‌سازی گاز گفت: تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم ۱۰ یا ۲۰‌درصد به تولید گاز اضافه کنیم، اما اگر بخواهیم رشد صنعت و توسعه گازرسانی داشته باشیم، با توجه به کاهش فشاری که در مخازن گازی پیش می‌آید، طبیعتاً نمی‌توانیم این کسری را جبران کنیم، بنابراین خواهشی که داریم این است کسانی که می‌توانند در حوزه بهینه‌سازی وارد عمل شوند، کمک کنند. وی ادامه داد: در قانون هم پیش‌بینی شده است مابه‌التفاوت این صرفه‌جویی را به خود مردم و سرمایه‌گذاران باز گردانیم تا این مسابقه بد مصرف را تمام کنیم. اگر بتوانیم ۲۰‌درصد ظرفیت گاز را افزایش دهیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم ولی اراده جدی از سوی کسانی که می‌توانند سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی کنند، باعث می‌شود حداقل ۳۰ تا ۴۰‌درصد مصرف ما کاهش یابد. رحیمی مظفری گفت: در مجلس در خصوص مدیریت مصرف انرژی مصوباتی داشتیم و امیدواریم بتوانیم وضعیت انرژی را که سرمایه مردم است، حفظ کنیم. ما سرمایه خود مردم را به دست خودشان می‌سوزانیم و اگر به نحوی آن را مدیریت کنیم، نفع آن به جیب خود مردم بازخواهد گشت. وی در خصوص ابلاغ آیین‌نامه احداث مخازن ذخیره‌سازی به صنایع گفت: اگر صنایع سرمایه‌گذاری کوچکی در فصولی از سال که مصرف کمتر است، انجام دهند و از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند، در فصول سرما توقف تولید نخواهند داشت.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: جلوگیری از توقف تولید جزو اولویت‌های اول کشور است و اگر به عنوان هیئت رئیسه کمیسیون انرژی این را بگویم، شاید عده‌ای انتقاد کنند که «معیشت» اولویت اول کشور است نه تأمین انرژی صنایع، در حالی که اگر رشد اقتصادی ایجاد شود، مشکل معیشت مردم هم حل خواهد شد. معیشت چیزی نیست که کارخانه تولیدی برای آن احداث کنیم بلکه این صنایع هستند که معیشت مردم را تأمین می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار