کد خبر: 1197000
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
روسای سه اتحادیه بزرگ کارگری در انگلیس که میلیون‌ها نفر از کارکنان اصناف و مشاغل عمومی در این کشور را نمایندگی می‌کنند از برقراری آتش‌بس فوری و توقف کشتار فلسطینیان در غزه حمایت کردند.

جوان آنلاین: میک لینچ رئیس اتحادیه سراسری کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل، مت رک دبیرکل اتحادیه آتش‌نشانان و دنیل کبد رئیس اتحادیه ملی آموزش انگلیس روز سه‌شنبه با صدور پیام ویدیویی مشترک اعلام کردند که برای حمایت از صلح و آتش‌بس در غزه، در تظاهرات حامیان فلسطین در روز شنبه آتی شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حامیان فلسطین تاکنون چندین تظاهرات گسترده در انگلیس برگزار کرده و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده‌اند.

شنبه هفته پیش طبق آمار‌ها نیم میلیون فعال ضد صهیونیستی در خیابان‌های لندن راهپیمایی کرده و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. این هفته نیز بر اساس گزارش‌ها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در میدان ترافلگار تجمع و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند.

آن‌ها قصد دارند تا روز شنبه آتی نیز در بزرگترین پارک لندن موسوم به «هاید پارک» تجمع و به سمت سفارت ایالات متحده راهپیمایی کنند؛ اما مقامات لندن به بهانه مصادف شدن این حرکت اعتراضی با سالروز بزرگداشت قربانیان جهانی اول، مخالف هستند.

پلیس لندن از برگزارکنندگان خواسته تا تظاهرات هفته آینده را به زمان دیگری موکول کنند. آده آدلکان، دستیار رئیس پلیس لندن با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: «خطر خشونت و بی نظمی از سوی برخی گروه‌ها در حال افزایش و این مساله در آستانه یک آخر هفته مهم و شلوغ در پایتخت نگران کننده است.»

وی افزود: «پیام ما به سازمان‌دهندگان تظاهرات روز شنبه روشن است: از شما می‌خواهیم که به سرعت تجدید نظر کنید. برگزاری هیچ اعتراضی در لندن در آخر هفته مناسب نیست.»

با این حال بن جمال رئیس سازمان موسوم به ائتلاف همبستگی با مردم فلسطین اظهار داشت که این تظاهرات با مراسم یادبود قربانیان جنگ جهانی اول که مقابل بنای گور نمادین، در نزدیکی دفتر نخست وزیری برگزار می‌شود تداخل ندارد.

وی با بیان اینکه پلیس از قبل در جریان مسیر تظاهرات روز شنبه قرار داشت، احتمال بروز بی‌نظمی در راهپیمایی این روز و خسارت به بنای گور نمادین را بهانه‌ای برای برای سرکوب کسانی خواند که بر خلاف دولت خواهان آتش‌بس در غزه هستند.

این فعال مدنی، ریشی سوناک نخست وزیر و سوئلا برآورمن وزیر کشور انگلیس را عامل اصلی این جنجال خواند که با تحریک پلیس، درصدد برهم زدن تظاهرات حامیان فلسطین هستند.

گفتنی است که نخست وزیر انگلیس جمعه پیش، طی نامه‌ای به رئیس پلیس لندن خواستار وضع محدودیت‌های بیشتری علیه تظاهرات حامیان فلسطین در سالروز بزرگداشت قربانیان جنگ جهانی اول شد.

وزیر کشور انگلیس طی اظهاراتی توهین‌آمیز، تظاهرات حامیان فلسطین را نفرت‌انگیز توصیف کرد و وزیر دادگستری هم خواستار لغو تظاهرات روز شنبه شد.

دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. این کشور برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس فوری در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

به گزارش ایرنا، نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در این زمینه نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است، اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار