کد خبر: 1196869
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال پذیره‌نویسی بورس بین الملل انجام و این بازار راه‌اندازی شود.

جوان آنلاین: مجید عشقی در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، (کیش اینوکس ۲۰۲۳) اظهار کرد: وسیله تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه همواره مطرح بوده اما مبالغ کم و اندکی بوده و یکی از دلایل آن این است که از ظرفیت‌های بورس در این زمینه آگاهی کافی وجود ندارد.

به گزارش صداوسیما، آوی افزود: از اسفند سال گذشته که سفرهای استانی را شروع کردیم کاملا مشهود است که شرکت‌های متوسط که حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان گردش دارند، هیچ آشنایی با ابزارهای بازار سرمایه ندارد و در هر سفر حدود ۲۰ شرکت در فرابورس درخواست پذیرش و تامین مالی بدهند و در حال حاضر درخواست‌های متعددی وجود دارد. همین مسأله در مناطق آزاد هم وجود دارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: سازمان مناطق آزاد و صنایع فعال در این مناطق، این موضوع را جدی‌تر بگیریم و موضوع تاسیس بورس بین‌الملل هم در دستور کار قرار گرفته و دو بار فراخوان صادر شده و ثبت نام انجام شده و در اولین فرصت مجوز پذیره‌نویسی بورس بین المللی صادر خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال این اتفاق بیفتد.

عشقی گفت: یکی از اهداف بورس بین‌الملل این است که بتواند از ابزارهای مختلف نسبت به جذب سرمایه خارجی اقدام کند و منابعی را جذب کند. ان شاء الله به سرعت مسأله بورس بین‌الملل در دبیرخانه مناطق آزاد پیگیری شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار