کد خبر: 1196545
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
افراسیاب انور رئیس شورای شهر برنلی و ۱۰ عضو این شورا به دلیل موضع رئیس حزب کارگر انگلیس درباره درگیری در نوار غزه، از عضویت در این حزب استعفا کردند.

جوان آنلاین:  رئیس شورای برنلی و ۱۰ عضو دیگر این شورا عصر یکشنبه به دلیل تصمیم کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس مبنی بر عدم اصرار برای برقراری آتش‌بس در غزه، از این حزب استعفا کردند.

به گزارش ایرنا، انور که از ۱۰ سال پیش تاکنون عضو حزب کارگر انگلیس بود، گفت: خروج از حزب کارگر تصمیم بسیار دشواری بود.

وی از جمله کسانی بود که پنجشنبه هفته گذشته خواستار کناره‌گیری رهبر حزب کارگر انگلیس شده بودند.

انور و ۱۰ عضو شورای شهر برنلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که به‌طور مشترک تصمیم به ترک حزب کارگر انگلیس گرفته‌اند چرا که ادامه عضویت خود در این حزب را با توجه به امتناع رهبر این حزب در درخواست آتش‌بس در نوار غزه غیرقابل دفاع توصیف کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: کی‌یر استارمر نشان داده است که برای صداهای اعضای بلندپایه حزب کارگر انگلیس ارزشی قائل نیست.

از سوی دیگر کی‌یر استارمر که تحت فشار داخلی حزب کارگر برای درخواست برقراری آتش‌بس در غزه قرار گرفته است، به خبرنگاران گفت: تمرکز من بر توقف رنج در غزه است و بر مواضع فردی اعضای حزب کارگر تمرکز نمی‌کنم.

حزب کارگر انگلیس پیشتر از موضع دولت این کشور مبنی بر اعلام وقفه‌های بشردوستانه در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برای اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه حمایت کرده اما برای برقراری آتش‌بس در این جنگ هیچ اصراری نکرده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار