کد خبر: 1196250
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
اسپانیا و بلژیک واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

جوان آنلاین: موسسه اقتصاد انرژی و تحلیل مالی (IEEFA) اعلام کرد، اسپانیا و بلژیک واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.

به گزارش فارس، شکاف میان ظرفیت ال‌ان‌جی اتحادیه اروپا و تقاضا در این اتحادیه همچنان در حال افزایش است و این امر سبب افزایش واردات از روسیه شده است.

بر اساس این گزارش، واردات ال‌ان‌جی اروپایی‌ها از روسیه در بازه میان ژانویه تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ ثابت مانده است.

این اندیشکده در ادامه گزارش خود آورده است، پایانه‌های بلژیک و فرانسه همچنان از پروژه یامال روسیه ال‌ان‌جی وارد می‌کنند.

اتحادیه اروپا در بازه ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ برای واردات ال‌ان‌جی ۴۱ میلیارد یورو (۴۴ میلیارد دلار) هزینه کرده است که از این رقم ۱۷.۲ میلیارد یورو به آمریکا، ۵.۵ میلیارد یورو به روسیه و ۵.۴ میلیارد یورو به قطر اختصاص یافته است.

آنا ماریا جالر ماکارویچ، تحلیلگر IEEFA گفت: «باوجود پیشرفت چشمگیر کاهش مصرف گاز، کشور‌های اروپایی در معرض خطر وابستگی به تجارت از طریق خطوط لوله روسیه برای دریافت ال‌ان‌جی اضافی هستند که این قاره را بیشتر در معرض بی‌ثباتی قیمت‌ها قرار می‌دهد.»

اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه از طریق دریا را از زمان آغاز جنک اوکراین ممنوع کرده است و به میزان چشم‌گیری واردات گاز از طریق خط لوله روسیه را کاهش داده است. با این حال، ال‌ان‌جی هنوز تحت تحریم قرار نگرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار