کد خبر: 1195429
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تلاش برخی افراد برای جلوگیری از رونق سینما در ایران شکست خورده، گفت: در نیمه نخست امسال شاهد ثبت رکورد‌های تازه در فروش فیلم‌ها بودیم و بلیت فروشی گیشه‌ها در این مدت بیش از ۱۳ میلیون نفر بود.

جوان آنلاین: محمد خزاعی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در زرقان فارس، درباره اقتصاد سینمای کشور بیان کرد: فیلم‌های اکران شده در سینما‌های کشور در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶ هزار میلیارد ریال فروش داشتند که نشان دهنده استقبال بسیار خوب مخاطبان است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اکنون صنعت سینما "پا گرفته" و استقبال و نشاط خوبی در سینما‌های کشور وجود دارد و رکورد فروش برخی از فیلم‌ها در تاریخ سینمای انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: سازمان سینمایی اکران فیلم‌ها را مهندسی نمی‌کند بلکه زمان و برنامه زمانبندی اکران‌ها را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که مخاطب همه فیلم‌ها حفظ شود.

وی اظهار کرد: فیلم‌های اجتماعی، کودک و نوجوان و کمدی خوبی در برنامه اکران قرار گرفته تا در تمام طول سال مردم استقبال مخاطبان از سینما‌ها تداوم داشته باشد و مردم با هر سلیقه‌ای بتوانند از آن استفاده کنند.

خزاغی با بیان اینکه "خیالم از بابت اکران جمع است" پیش‌بینی کرد: روز‌های خوبی برای اقتصاد سینما و اکران‌ها در پیش است.

وی اذعان کرد: اقتصاد سینمای ایران هر روز بهتر شده، به گونه‌ای که سیستم‌های مدیریت سامانه‌های فروش بلیت گاهی با مشکل مواجه شده چرا که استقبال فراتر از پیش بینی‌ها بوده است.

وی گفت: اگر استقبال از فیلم‌ها با همین رویه ادامه داشته باشد پیش می‌شود، در پایان سال به رکورد فروش ۱۰ هزار میلیارد ریال را در یک سال دست یابیم.

افتتاح ۱۷ سالن سینمای شیراز تا پایان سال

رئیس سازمان سینمایی گفت: تا پایا امسال ۱۷ سالن در شیراز افتتاح می‌شود که سینمای استاد امین تارخ نیز از این شمار است و با رفع برخی مشکلات تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

خزاعی با اشاره به سفر مهرماه رئیس جمهور به فارس، ادامه داد: در این سفر مصوب شد تا چهار سالن سینما با اعتبارات دولتی در چهار شهر بالای ۵۰ هزار جمعیت فارس تاسیس و سه سالن نیز تجهیز شود.

وی افزود: فارس از نظر سرانه صندلی سینما در سطح کشور جایگاه خوبی دارد و از نظر استقبال از اکران‌ها نیز این استان در رتبه سوم کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار