کد خبر: 1195356
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
هرگونه اقدام و تظاهرات همبستگی با فلسطین در کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان هدف خشونت و سرکوب قرار می‌‌گیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، به‎ تازگی هزاران نفر در مرکز پاریس، در اعتراض به تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت فرانسه از این کارزار نسل‌کشی، تظاهرات کردند.

علاوه بر این، صد‌ها نفر در یک تظاهرات طرفدار فلسطین در میدان اصلی این شهر تجمع کردند.

سرکوب اعتراضات حامی فلسطین در فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که اینگونه اعتراضات در سراسر جهان در حال برگزاری است و ادامه دارد؛ روز شنبه گذشته، راهپیمایی‌های بزرگ حامی فلسطین در لندن، برلین، رم، کپنهاگ و استکهلم ادامه یافت؛ همچنین هزاران نفر به راهپیمایی در مادرید پیوستند.

در حالی که شورای دولتی فرانسه ممنوعیت کلی اعتراضات حامی فلسطین را که از سوی «جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه پیشنهاد شده بود، لغو کرد، نیرو‌های پلیس همچنان در عمل آزادند تا اعتراضات را به میل خود ممنوع و آن‌ها را تهدیدی معتبر برای نظم عمومی اعلام کنند.

علاوه بر این، حتی اگر آن‌ها در یک تظاهرات قانونی در فرانسه شرکت کنند، معترضان با تهدید دائمی دستگیری از سوی پلیس به اتهامات ادعایی مرتبط با تروریسم مواجه می‌شوند.

با وجود این تهدیدهای قانونی، در مرکز پاریس تظاهراتی در حمایت از فلسطین برگزار شد؛ پس از ممنوعیت اولیه از سوی «لوران نونز»، رئیس پلیس پاریس، یک تجدیدنظر قانونی از سوی سازمان دهندگان تظاهرات ارائه شد.

در تلاشی آشکار برای توجیه سرکوب برنامه‌ریزی شده اعتراضات، دادگاه پاریس اعلام کرد که ممنوعیت اعتراض تنها یک ساعت پیش از آغاز آن اجرا می‌شود.

با در دست داشتن این توجیه قانونی ساختگی، پلیس پاریس با خشونت اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را سرکوب کرد، پلیس به‌شدت مسلح معترضان را هدف ضرب و شتم قرار داد و آن‌ها را متهم کرد.

گروه‌های بزرگی از معترضان با گاز اشک‌آور متفرق شدند، در حالی که گروه‌های کوچک‌تری که از تظاهرات اصلی جدا شده بودند، قبل از جریمه‌های دسته‌جمعی برای ساعت‌ها در زیر باران سیل‌آسا نگهداری شدند، طرفداران بین‌المللی راگبی در پاریس برای فینال جام جهانی راگبی در شامگاه شنبه گذشته نیز در محاصره پلیس گرفتار شدند.

تا پایان شنبه شب، ۲۱ نفر از سوی پلیس دستگیر و حدود هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز ۱۳۵ یورو جریمه شدند که برای مقام‎های پاریس ۲۰۰ هزار یورو درآمد داشت.

کمپین گسترده جرم‌انگاری مخالفان سیاسی در فرانسه و اروپا

دستگیری‌ها و جریمه‌های اخیر بخشی از یک کمپین گسترده‌تر برای جرم‌انگاری مخالفان سیاسی در فرانسه و سراسر اروپاست.

بیش از ۲۰۰ نفر به دلیل اقدامات نامشخص ادعایی «یهودی ستیزی» از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی دستگیر شده‌اند.

وزیر کشور فرانسه همچنین اتباع خارجی را که علیه نسل‌کشی جاری در غزه اعتراض می‌کنند، تهدید کرده است؛ او به انتقاد‌های علنی خود از «کریم بنزما»، فوتبالیست فرانسوی، ادامه داد و تا آنجا پیش رفت که حق او برای داشتن عقیده سیاسی را زیر سوال برد. هفته گذشته وزیر کشور فرانسه اتهاماتی را علیه این فوتبالیست مطرح کرد.

سرکوب جنبش‌های حامی فلسطین در کشورهای اروپا

فوتبالیست‌های کشور‌های مسلمان‌نشین در سراسر اروپا هدف قرار می‌گیرند؛ «انور الغازی»، فوتبالیست هلندی به دلیل امتناع از عذرخواهی به دلیل پست اینستاگرامی که در آن نوشته بود «[حمله اسرائیل] درگیری و جنگ نیست، این نسل‌کشی و کشتار جمعی است و ما شاهد وقوع آن به صورت زنده هستیم»، قراردادش با باشگاه فوتبال «ماینتس» آلمان فسخ شد.

پیگیری عمومی ستارگان ورزش برای ابراز همبستگی و حمایت از مردم فلسطین، با هدف ایجاد فضای ارعاب در سراسر جامعه اروپا است، زیرا دولت‌های سرمایه‌داری در سراسر این قاره به‌طور کامل از مبارزات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمایت می‌کنند.

یک استاد دانشگاه اسپانیایی در گفت‌وگو با پایگاه «WSWS»، گفت: از اینکه بسیاری از اعتراضات در فرانسه ممنوع شده‌اند بسیار ناامید هستم، من در حال حاضر از کشور‌های اروپایی بسیار ناامید هستم، زیرا آن‌ها برای حقوق بشر در غزه کار نمی‌کنند؛ زمانی که به آلمان سفر می‌کردم، به اردوگاه‌های کار اجباری رفتم و احساس کردم که آن‌ها چیزی از تاریخ خود درک نکرده‌اند، در حال حاضر مقام‎های اروپایی تنها به زندگی یک گروه کوچک اهمیت می‌دهند، اما بسیاری از افراد دیگر در حال حاضر می‌میرند و رنج زیادی می‌کشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار