کد خبر: 1195302
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
رسانه‌های انگلیسی از اخراج یکی از دستیاران دولت این کشور به خاطر حمایت او از برقراری آتش‌بس در نوار غزه و مخالفتش با جنایات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

جوان آنلاین:  رسانه‌های انگلیس نوشتند، «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس یکی از دستیاران دولتش را به خاطر حمایتش از برقراری آتش‌بس «دائمی» در نوار غزه برکنار کرده است.

به گزارش فارس، نخست وزیر انگلیس در راستای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با آتش‌بس در این منطقه مخالفت کرده است.

به نوشته پایگاه «پولتیکو»، «پل بریستو»، قانونگذار حزب محافظه‌کار و دستیار پارلمانی شخصی «میشل دونیلان»، وزیر مشاور دولت انگلیس در حوزه فن‌آوری، موضعی بر خلاف نظر نخست وزیر انگلیس در پیش گرفت و خواستار آتش‌بس در نوار غزه شده و نسبت به تحمیل آنچه که او «مجازات دسته جمعی مردم غزه» خواند هشدار داد.

بریستو هفته گذشته نامه‌ای به سوناک ارسال کرده و در آن از نخست وزیر انگلیس درخواست کرد، خواستار«آتش‌بس دائم با هدف نجات جان انسانها و اجازه به عرضه ستون مداوم کمک‌های بشردوستانه به مردمی که بیش از هر چیزی به آنها نیاز دارند» شود.

ریشی سوناک مدعی شده است، صرفا از اعمال «وقفه‌های خاص» در درگیری‌های غزه برای آنکه اتباع بریتانیایی اجازه ترک منطقه را پیدا کنند و کمک بشردوستانه به آنجا وارد شود حمایت می‌کند اما زیر بار درخواست‌ها برای آنکه خواستار آتش‌بس شود نمی‌رود.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس عصر دوشنبه اعلام کرد: «از پل بریستو خواسته شده، به دلیل ایراد اظهارنظرهایی بر خلاف اصول مسئولیت‌پذیری دسته جمعی، سمتش را در دولت انگلیس ترک کند.»

بریستو به این ترتیب تبدیل به اولین عضو دولت یا حزب مخالف کارگر شده که به خاطر اتخاذ موضع مغایر با خط مشی رهبران آنها درقبال جنگ حماس و رژیم صهیونیستی اخراج می‌شود.

استارمر، رهبر حزب کارگر نیز با انتقادات اعضای حزب خودش به خاطر حمایت از موضع سوناک در مخالفت با وضع آتش‌بس کامل در غزه مواجه شده و تا کنون بیش از ۱۲ عضو حزب این موضع او را به چالش کشیده‌اند.

چند روز پیش «حمزه یوسف»، وزیر اول اسکاتلند که والدین همسر فلسطینی وی در غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی گرفتار شده‌اند به ریشی سوناک و کر استارمر به دلیل امتناع از درخواست آتش بس در غزه به رغم مشاهده جنایات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه تاخت.

وزیر اول اسکاتلند بیش از دو هفته پیش نیز از وزیر خارجه بریتانیا خواسته بود به دلیل گیر افتادن والدین همسرش در نوار غزه خواستار آتش‌بس در اراضی اشغالی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار